Pred nama je nekoliko mjeseci nemilosrdnih ljetnih vrućina koje unutrašnjost svakog automobila lako pretvore u “pećnicu” u kojoj se temperature lako penju na više od 40 stupnjeva. No, vrućine u automobilima, na sreću, većini vozača danas nisu veliki problem. Naime, više od 80% automobila u Hrvatskoj imaju ugrađen klima uređaj.

Osim što rashlađuje unutrašnjost, klima uređaj ima i neke negativne strane. One se prije svega odnose na potrošnju energije, odnosno na potrošnju goriva. Kako bi rashladio užareni automobil klima uređaj jednog automobila troši otprilike toliko energije koliko i prosječan klima uređaj u stanu. Naime automobil je mnogo lošije toplinski izoliran od stana, ima velike staklene površine te za rashlađivanje nekoliko kubika u autu treba jednaka energija koja je potrebna za deset ili dvadeset puta veći volumen u stanu.

Na kraju se može dogoditi da automobili u najekstremnijem slučajevima, samo zbog potrošnje klima uređaja, troše čak pet litara goriva više. Takvi najekstremniji slučajevi događaju se isključivo prilikom vožnje u gradu.klima_potrošnja_servisVozači koje redovito voze vrlo kratke dionice (do pet kilometara) i to za vrijeme najvećih gužvi najveći su “gubitnici”. Naime klima najviše troši u prvom periodu rashlađivanja unutrašnjosti, a kreće li se vozilo pritom izuzetno sporo kroz gužvu potrošnja će skočiti za četiri do pet litara.

Na nešto dužim gradskim dionicama s gustim prometom u vrijeme najvećih gužvi, kada prosječna brzina kretanja iznosi oko 20 km/h klima može potrošiti oko 2,5 litara na 100 kilometara. S druge strane, putujete li kroz grad kada su gužve manje i prosječno se vozi 30 km/h, klima bi trebala trošiti oko 1,5 litara goriva.

Na otvorenoj cesti pri prosječnoj brzini od 80 km/h klima troši do 0,6 l/100 km, a u gužvama potrošnja može porasti do 1 l/100 km. Prilikom vožnje na autocesti cesti povećanja potrošnje postaju gotovo zanemariva, oko 0,3 l/100 kilometara.

automobil klima potrosnja

Dakle, gašenje klime kako bi se uštedjelo gorivo ima ekonomskog smisla samo u gradskim gužvama, odnosno u situacijama kada bi vam vrućine mogle najviše smetati. U svim drugim situacijama porast potrošnje nije nešto što ćete znatno osjetiti na vašem džepu, u prosjeku on iznosi oko 100 do 150 kuna goriva na mjesec tijekom najvećih vrućina. Premali iznos s obzirom koliko negativnih utjecaja ste izloženi ne koristite li klimu. Osim znojenja, neugodnih mirisa, tu je i najvažniji – pad koncentracije. Naime, boravak u pretjerano zagrijanom automobilu dodatno će umoriti vozača što će utjecati na pad njegove koncentracije, a manjak koncentracije je uvijek prvi korak prema nezgodi.

Klimu bi stoga, bez obzira na uštede trebali koristiti redovito tijekom ljetnih mjeseci i paziti na nekoliko glavnih pravila. Ako je temperatura vani 35 stupnjeva nikako ne rashlađujte auto na 20, jer to može biti vrlo štetno za zdravlje. Dovoljno će biti i otprilike 28 stupnjeva. Također klimu redovito servisirajte i održavajte jer će tako trošiti manje energije i goriva. A po mogućnosti odaberite model s automatskom klimom jer tako troši mnogo manje goriva nego manualna klima.

Koliko auti više troše zbog klime?

Odgovori