Za mnoge ljude kupnja broda je druga najvažnija kupnja koju će napraviti tijekom svog cijelog života, a središte tog procesa je brodski procjenitelj. Pobrinite se da saznate sve što je moguće o rabljenim brodovima (pa čak i nekim novim brodovima) jer će se to pokazati kao pametan potez. Ako uočite neke nedostatke prije nego što ste definitivno dogovorili kupoprodaju, imate mogućnost pregovaranja o povoljnijoj cijeni ili dogovoriti da se nedostaci saniraju. Evo pet stvari koje bi svaki nautičar trebao znati za ovu proljetnu sezonu kupovanja.
1. Procjene obično koštaju dvadesetak eura po dužnoj stopi, a to bi moglo biti i najbolje potrošen novac ikada (neslužbeno oko 600 eura do 40 stopa, 1200 eura preko). Većina procjenitelja ima određenu naknadu temeljenu na veličini i vrsti broda i vrsti procjene. Procjena o “stanju i vrijednosti” najčešća je za kupnju broda. Budite oprezni s “brzinskim” ili skraćenim procjenama koje ne pomažu ni kupcu, niti prodavatelju. Unajmljivanje lokalnog procjenitelja pomaže u izbjegavanju putnih troškova, a procjenitelji obično neće slati izvješće o pregledu sve dok ne budu plaćeni. Ipak, preporučujemo da se dobro raspitate i uzmete dokazane procjenitelje kojima će svi zainteresirani vjerovati.
2. Nemojte odabrati procjenitelja preporučenog od strane prodavatelja ili njegovog brokera. Procjenitelj radi samo za vas i isključivo za vas. Ako vam poznanici ili vaša marina ne mogu preporučiti nekoga, idite u osiguravajuće kuće. Imajte na umu da je procjena dobra samo za određeno vremensko razdoblje. Stare procjene treba smatrati nepouzdanim; prodavači ponekad pokušavaju prenijeti stare informacije koje trenutno ne odražavaju stanje plovila.
3. U dogovoru s prodavateljem, pripremite brod. Prije nego što procjenitelj stigne na dan procjene, neka svi pristupni prostori mehaničkim dijelovima ili strojevima budu čisti. To će učiniti stvari mnogo lakšim i pomoći u postizanju temeljitog pregleda.
4. Nemojte krzmati, niti dovoditi prijatelje ili goste na procjenu. Većina procjenitelja potiče kupce da budu aktivni u procjeni kako bi imali otvoren dijalog, ali procjenitelju treba dati prostor i vrijeme za obavljanje posla. Zato ne dovodite nikakve nepotrebne članove obitelji ili prijatelje ‘znalce’. Ovo nije vožnja brodom.
5. Iskoristite svog procjenitelja u najvećoj mogućoj mjeri. Procjenitelji nastoje da razumijete njihovo izvješće o pregledu i rado će objasniti sve stavke procjene. Imajte na umu da je njihov posao da vam kažu sve o procijenjenom brodu, kako dobre tako i loše karakteristike. Njihovo znanje je tu kako bi vam pomoglo da donesete pravu odluku o kupnji, pa nastojte iskoristiti ponuđeno procjeniteljevo vrijeme.
Izvor: BoatUS Press Room
Related posts:
- kupnja broda
Odgovori Otkaži odgovor
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024 -
Povećana potrošnja goriva - Saznajte moguće uzroke
studeni 8, 2024 -
Poliranje farova - Izbjegnite pad na tehničkom pregledu
studeni 5, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023