Anti-dizelska kampanja sve je glasnija i snažnija.  Taj trend krenuo je iz SAD-a gdje dizel ionako nikada nije bio previše popularan, a posljednje afere s ispušnim plinovima uništile su i ono malo nade da bi Amerikanci mogli prigrliti automobile s dizelskim motorima.

Ipak, najveći utjecaj anti-dizelska kampanja je ostvarila u Europi. Donedavno omiljeni motori europskih kupaca su u samo nekoliko godina potisnuti u drugi plan. Još prije dvije godine automobili s dizelskim pogonom držali su uvjerljivo više od 50 posto tržišta u većini europskih država, no danas je situacija malo drugačija.  Prošle je godine, primjerice, u Njemačkoj prodaja automobila s dizelskim motorima pala za 31 posto, u Velikoj Britaniji 30 posto, a i u Hrvatskoj je udio prodanih novih automobila s dizelskim motorom ove godine pao.

dizel

Još prošle godine automobili s dizelskim motorima držali su udio od oko 55 posto na tržištu novih automobila, a ove godine taj postotak je pao na 42 posto. Na razini Europe prošle godine automobili s dizelskim motorima držali su 45 posto tržišta, ove godine je udio manji od 37 posto.

Pad prodaje automobila s dizelskim motorima kao posljedicu ima i rast cijena dizelskoga goriva. U njegov razvoj su proizvođači derivata mnogo uložili posljednjih godina, pa sad traže brži povrat investicija, a manja potražnja tradicionalno znači i veću cijenu. Tako je u nekoliko Europskih država, uključujući i Hrvatsku dizelsko gorivo postalo skuplje od benzina.

Odgovori