Najatraktivniji, najinovativniji i najmaštovitiji automobili većine proizvođača zapravo nikada nisu bili namijenjeni prodaji. Riječ je o konceptnim automobilima, modelima koji svojim ekstravagancijama i atraktivnim izgledom privlače pažnju na salonima automobila, u tiskanim magazinima i na specijaliziranim internet stranicama.
No nakon inicijalne “bure” koju su izazvali takvi automobili, vrlo brzo nestanu sa scene, nikad ne dođu u serijsku proizvodnju i zauvijek se zaborave. No zašto proizvođači troše milijune na razvoj i proizvodnju automobila kojeg na kraju neće prodati i na kojem neće ništa zaraditi? Koji je smisao konceptnih automobila?
Ispitati puls kupaca
Većina konceptnih automobila nema nikakve veze s aktualnim proizvodima pojedinog proizvođača, no to nije ni njihov smisao. Proizvođači s konceptnim automobilom, u prvom redu, žele “ispitati puls kupaca”, kako tržište reagira na određenu ideju bilo da se radi o tehnološkoj ili dizajnerskoj novotariji. Po reakcijama javnosti na salonu automobila, reakcijama novinara u svojim člancima ili komentarima potencijalnih kupaca na internetu tada mogu znati jesu li na dobrom putu ili ne.
Primjerice, prije nego je svoj dizajn s velikom prednjom maskom inkorporirao na sve modele, Audi ga je testirao na nekoliko konceptnih modela. Reakcije su bile odlične, a takva je i prodaja.
Konceptni automobili kojima se ispituje puls javnosti često su samo makete. Govori se da imaju “ovakav ili onakav pogon”, raznorazne “svemirske tehnologije”, a u stvari nisu niti u voznom stanju. Drugi su tek “poluproizvodi” kojima često nedostaju neki esencijalni dijelovi, nemaju ovjes, servo, klima uređaj itd.
Auti koji ne funkcioniraju niti u teoriji
Postoje još ekstremniji primjeri, a tu je često riječ o modelima koji “gledaju” u daleku budućnost. Ovi koncepti također ne mogu ono za što se “reklamiraju” niti je itko siguran da će to ikada moći. Radi se o brojnim konceptima samovozećih automobila iako tehnologija potpuno autonomne vožnje trenutno nije niti približno razvijena. Gotovo svaki proizvođač je do sada predstavio neki koncept automobila koji vozi potpuno samostalno, iako niti jedan od njih u realnim uvjetima to ne može. Slično je bilo i u povijesti.
Još u pedesetima su se radili koncepti automobila na nuklearni pogon i koncepti letećih automobila iako niti jedan od njih nije imao atomski pogon niti je ikada mogao letjeti. Sve ovo je zapravo dobar trenutni marketing, a ako se plan nikada ne ostvari ili u budućnosti postane potpuno smiješan (poput nuklearnih automobila) nitko neće zamjeriti jer se konceptnog auta ionako nitko neće sjećati.
Na korak do serijske proizvodnje
No, osim reklamiranja nepostojećih tehnologija i izazivanja pozitivnog šoka, postoji i druga, mnogo ozbiljnija strana konceptnih vozila. Neki od njih zapravo su realna najava za potpuno nove automobile. Ovi koncepti potpuno su funkcionalna vozila dorađena do zadnjeg detalja i nije ih previše potrebno mijenjati prije proizvodnje. Na njima se ne testiraju samo reakcije publike već i konkretne tehnologije, vozna svojstva, ukratko sve što je važno za novi model. Na njima ćete naći brojne nove tehnologije spremne da zažive u praksi.
Primjerice, parkirni senzori, zračni jastuk, zaslon osjetljiv na dodir, head up zaslon, sve ovo prvi put je predstavljeno na nekom konceptnom automobilu. Pa opet na kraju niti jedan od takvih savršeno dotjeranih konceptnih automobila ne ugleda serijsku proizvodnju već na njihovoj osnovi nastaju mnogo umjereniji i skromniji serijski automobili. Zašto je tako? Vrlo jednostavno. Kod dizajniranja i razvoja koncepta ne vodi se računa o najvažnijem detalju, a to je cijena. Dizajnerima i tehničarima su otvorene ruke i tako koncipiran auto, koliko god on bio fascinantan na kraju bi bio previše kompliciran i preskup za proizvodnju. Rijetko tko bi ga mogao platiti.
Odgovori Otkaži odgovor
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024 -
Povećana potrošnja goriva - Saznajte moguće uzroke
studeni 8, 2024 -
Poliranje farova - Izbjegnite pad na tehničkom pregledu
studeni 5, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023