Sve se veća prašina podiže oko vozila pogonjenih elektromotorima, kako u autoindustriji tako i u svim ostalim. I dok je proizvodnja električnih automobila zasada još uvijek skuplja od proizvodnje konvencionalnih pa tako i cijena finalnoga proizvoda nije pristupačna za sve slojeve društva, neke su se tvrtke odlučile za proizvodnju električnih bicikala i romobila.

I čini nam se kako je to pravi hit. Sve je više takvih vozila na ulicama, ljudi ih kupuju za sebe, svoju djecu, kao rođendanske poklone itd. Olakotna okolnost je to što je njima moguće upravljati bez položena vozačkog ispita, a praktični su i jednostavni za održavanje. No valja znati neke stvari o njima.

električni bicikli

Električni bicikli koji spadaju u skupinu ‘pedaleca’ ne mogu se voziti isključivo na gas i uvijek je potrebno pedaliranje, jer u suprotnom električni motor neće potpomagati vozaču. Njihova je snaga limitirana na 250 W i maksimalna brzina je 25 km/h. No kao i u svemu i ovdje postoje iznimke, ali one podliježu drukčijem skupu zakona i prometnih pravila. Svi snažniji od 250 W spadaju u skupinu mopeda i njima mogu upravljati oni koji imaju vozačku kategoriju AM. U prijevodu, takvi električni bicikli zakonski su izjednačeni s benzinskim mopedima do 50 cm3. Cijene električnih bicikala, s obzirom na kvalitetu, kreću se između 5 i 20 tisuća kuna.

električni romobili

Električni romobili još uvijek nisu ni spomenuti u postojećemu Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, ali je njima zabranjeno upravljanje kolnikom. Stoga električnim se romobilima možemo kretati isključivo površinom kojom se kreću pješaci. Uzmemo li u obzir to što se oni voze isključivo na gas, a postižu brzine između 20 i 30 km/h zaključujemo da mogu imati pogubne posljedice u slučaju sudara s pješacima ili drugim sudionicima prometa. Takve romobile moguće je kupiti već za 3 tisuće kuna.

Odgovori