Vjerojatno znate da je miris čovjekov najasocijativniji osjet. Ne čudi stoga da trgovci nekretninama jako puno pažnje pridaju mirisu kuće ili stana koji prodaju. A nedavno su, nakon što je provedeno veliko istraživanje na 2000 ljudi, otkrili i koji mirisi su se pokazali kao najuspjšniji “prodavači”. Ukratko, dom u kojem su mirisi dobro pogođeni pomoći će pri bržoj prodaji nekretnine. S druge strane, loš miris zasigurno će odbiti potencijalne kupce. Ali koji su to mirisi univerzalno klasificirani kao dobri? Napokon, miris se smatra vrlo subjektivnim osjećajem. Ispostavilo se da velika većina nas iskreno preferira uobičajene sumnjivce kad je riječ o tome kako dom treba mirisati.

Prema nedavnoj, već spomenutoj, anketi od 2.000 ljudi koju je proveo Bankrate UK, piše Ideal Home, omiljeni kućni mirisi prilično su konstantni u svim dobnim skupinama. Miris svježe pečenog kruha pobjeđuje među 25-34-godišnjacima i među ljudima starijima od 45 godina. Postoji nešto u mirisu toplog kruha što većina nas smatra neodoljivim. Čini se da su i drugi oblici pečenja, uključujući kolačiće i kolače, učinkoviti. Samo izbjegavajte kuhati bilo što slano prije razgledavanja, jer će jaki kuhinjski mirisi (posebice luk) imati suprotan učinak na kupce.

Ovi mirisi su učinkoviti kod prodaje kuće, osim ako ne prodajete milenijalcima. Zanimljivo je da su milenijalci jedina dobna skupina koja je imala različite sklonosti. Njih najviše privlači svježa mirisna posteljina, više od mirisa kruha. Dakle, ako je vaš potencijalni kupac u toj dobnoj skupini slobodno pretjerajte s omekšivačem. Dodajte i svijeću s mirisom pamuka.

Tinejdžeri najviše vole vaniliju. Sve odrasle osobe starije od 25 godina navele su kavu u top tri mirisa, potvrđujući sve stereotipe o tome što ljudi žele mirisati u domu. Lavanda, vanilija, cimet i svježe ošišana trava nalaze se u prvih 10, što dokazuje da, ako želite nekretninu učiniti što privlačnijom kupcima, trebate igrati na klasiku – popularna je s razlogom.