Kada je vrijeme za zamjenu potrošnih dijelova na vašem automobilu?
Redovni servisi održat će vaš automobil duže ispravnim, a samim time i sigurnijim. No vozači starijih automobila, kojih je i dalje mnogo na hrvatskim cestama, često preskaču redovne servise te kvarove popravljaju “u hodu”. Prema podacima Centra za vozila Hrvatske oko petina vozila na našim cestama je neispravna. Tako je 2021. na tehničkim pregledima neispravnih bilo 19,74% vozila, 2020. godine 20,33%, a godinu ranije gotovo 22%. Većina vozača primijetit će kad treba zamijeniti gume, no o drugim dijelovima bi također trebalo voditi brigu. U nastavku donosimo preporučene intervale za zamjenu potrošnih dijelova automobila kao što su ulje i filteri, zupčasti remen, amortizeri i sl.
Gume
Što se tiče guma, ljetne i zimske te njihova redovita rotacija najsigurnija su opcija. Većina proizvođača preporučuje da se gume koriste do pet godina, no to uvelike ovisi o uvjetima I načinu vožnje. Starost se može lako provjeriti. Naime, na bočnom profilu gume stoji broj od četiri znamenke, gdje prve dvije označavaju mjesec, a zadnje dvije godinu proizvodnje. Gume treba zamijeniti puno ranije ako u izlizane. Prema Zakonu, dubina gaza mora biti minimalno 1,6 mm. Idealno, ljetne gume trebale bi imati dubinu gaza 3 mm, a zimske 4 mm. Nakon svake zamjene guma treba provjeriti geometriju kotača, koja je vrlo važna za trajnost guma, ali i sigurnost. Ako je nepravilna vozilo se zanosi, ima dulji zaustavni put i gume se više troše što im uvelike smanjuje vijek trajanja.
Ulje i filteri
Oni također, uz gume, spadaju u osnovno redovno održavanje vozila te se mijenjaju po potrebi. Proizvođači automobila navode interval od oko 10.000 do 30.000 kilometara. Posljednjih nekoliko godina pojavilo se long life ulja za motore novije generacije koje može i duže trajati.
Zupčasti remen
Riječ je o dijelu koji usklađuje rad bregaste osovine i koljenastog vratila te utječe na pravilnu funkciju motora, a najčešće se mijenja prilikom velikih servisa. Budući da njegova zamjena ovisi o vrsti motora, proizvođači su propisali interval za zamjenu zupčastog remena ovisno o modelu vozila, godini proizvodnje i prijeđenoj kilometraži. Ipak, preporučuju da se prva zamjena napravi nakon 210.000 km ili nakon pet godina. Neki automobili nemaju zupčasti remen nego lanac koji nema propisan interval izmjene.
Amortizeri
Ako se automobil ljulja tijekom vožnje i osjećate udarce dok prelazite preko rupa na cesti, provjerite kakvo je stanje s amortizerima. Iako to može biti uzrok, lako je moguće da je i neki drugi kvar u pitanju. Istrošenost amortizera također ovisi o modelu vozila, uvjetima na prometnicama i stilu vožnje. Amortizeri mogu trajati dulje ako se vozi umjereno po kvalitetnijim prometnicama.
Svjećice i grijači
I ovo su potrošni materijali koje s vremena na vrijeme treba zamijeniti. Prvi indikator da postoji problem kod grijača je upaljena kontrolna lampica na upravljačkoj ploči. Neispravne svjećice lako se mogu čuti iz samog rada motora. Dobra vijest je da ove dijelove ne treba često mijenjati jer mogu izdržati od 60.000 do 90.000 kilometara, no ne treba čekati dan kad nećete moći pokrenuti automobil.
Dvomaseni zamašnjak
Ovo nije općepoznati dio automobila no ako se pokvari naučit ćete i zapamtit ga na teži način. Riječ je o unutarnjoj komponenti koja služi za prijenos momenta sa motora na mjenjač putem kvačila. Ima dvije mase kako bi ublažio vibracije te podnio veći okretni moment. Namijenjen je da traje čitav životni vijek vozila, a u praksi i puno više ako je kvalitetno izrađen ili ga se u međuvremenu servisiralo. Najočitiji znak da trebate posjetiti serviss su promjene na kvačilu koje se trese prilikom kretanja te neprirodno vibriranje cijelog automobila.
Kočioni sustav
Jedan od najvažnijih sustava za sigurnost vožnje treba uvijek održavati na nivou. Već rutinskim pregledom može se vidjeti kakvo je stanje diskova. Proizvođači određuju njihovu minimalnu debljinu, a koliko će trajati uvelike ovisi o načinu vožnje. Kočione pločice također su potrošni materijal, a pri zamjeni pločica i diskova ne treba se voditi samo cijenom. Stručnjak treba odlučiti koje standarde zadovoljavaju te odgovaraju li vašem vozilu. Kočiona tekućina još je jedna vrlo važna komponenta ovog sustava. Najčešće se mijenja zajedno s diskovima ili pločicama, a ako ne, treba to učiniti barem svake druge godine ili 60.000 km. Treba se zamijeniti u servisu, a obavezno nakon kupovine rabljenog vozila.
Zaključak
Neke dijelove treba mijenjati češće od drugih, ali svi su oni bitni za vašu sigurnost, kao i sigurnost drugih sudionika u prometu. A ako želite biti sigurni da će zamjena ili popravak dijelova biti obavljeni krajnje profesionalno i kvalitetno, obratite se AutoZubak servisu koji nudi ovlašteni servis za marke iz Volkswagen koncerna, kao i neovlašteni servis za sve marke vozila – Servis Plus.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024 -
Povećana potrošnja goriva - Saznajte moguće uzroke
studeni 8, 2024 -
Poliranje farova - Izbjegnite pad na tehničkom pregledu
studeni 5, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023