Rally suvozači nisu samo pasivni promatrači utrke. Odnedavno ih je čak FIA (Međunarodna automobilistička federacija) u pravilniku zabilježila kao – vozač 2.

Priprema za utrku za posadu kreće puno prije samog starta – kada se objavi pravilnik natjecanja. Najvažniji je itinerer sa satnicom gdje su upisani između ostaloga i izlasci te zalasci sunca. U njemu su označene zone za dolijevanje goriva, kad i gdje je pregrupiranje te u koliko točno počinje svaka etapa. Naime, svaka posada ima točno određeno vrijeme za svaku vremensku kontrolu – kada mora sucu predočiti karton. Svako kašnjenje ili prerani dolazak kažnjava se dodavanjem sekundi.

Rally suvozači – Odgovornosti

Rally suvozači moraju paziti i da se ne promaši koja kontrolna točka te da se ne ide nekim prečacem jer to znači automatsku diskvalifikaciju. A to iziskuje potpunu koncentraciju kada se vozi po nepoznatim mjestima. Tomislav Pazman, suvozač Nenada Lončarića, višestrukog prvaka Hrvatske u reliju, pojasnio je za ams.hr koliko je njegov  posao zapravo zahtjevan:

Na brzinskom ispitu Budinjak (zagrebački reli Delta) dugom oko 35 km, ima oko 1500 bilješki, što je zapisano na 40 stranica. Jedan hrvatski reli bez problema može imati i 200 stranica s popisom zavoja.” – pojasnio je.

rally suvozaci

Posao suvozača je da prije same utrke izračuna potrošnju i dužine dionica kako bi znao koliko im goriva treba i gdje će im morati nadotočiti. Pregledava putnu knjigu, provjerava da slušalice u vozilu rade, te prati vremensku prognozu za odabir vrste guma.

Tijekom vožnje suvozač čita vozaču zavoje, jesu li lijevi ili desni, koliko su jaki (od 1-6), kratki ili dugi, treba li ih sjeći, ima li hupsera, rupa… Naravno, suvozač je važan i da pomogne vozaču održati koncentraciju, primijeti kad je ovaj pospan ili ispada iz ritma. Jer nije lako ostati u istom ritmu cijeli dan, pa dobro dođe glas sa strane koji trgne i vrati u normalu. U svakom slučaju ovo je odnos u kojem je povjerenje bezgranično bitno.

Također saznajte sve o rally automobilima!