Škripanje kočnica nikada nije dobrodošlo, a odlazak automehaničaru ne treba odgađati. Uz cviljenje i škripanje možete primijetiti i da se automobil trese prilikom zaustavljanja ili je smanjena zaustavna snaga. Razlog je obično istrošenost kočionih pločica.

Dvije su osnovne vrste kočionih sustava, disk i bubanj. Disk kočnice su vrlo česte i sadrže pločice, rotore i čeljusti. Bubanj kočnice sadrže cilindar papuče, bubnja i kotača. U svakom slučaju, pri bilo kojem neobičnom ponašanju i glasanju kočionog sustava najbolja i najsigurnija opcija je zamjena.

Škripanje kočnica – Uzrok

Ako su pločice novije, a i dalje se javlja cviljenje, posebno ujutro, razlog može biti vlaga koja se zadržava na rotoru. Ovaj problem nestat će sam od sebe. Drugi uzrok može biti prljavština ili kamenčić koji je zapeo negdje u kočionom sustavu.

Razlog za zabrinutost su i vibracije koje se osjećaju kroz upravljač ili papučicu kočnice prilikom zaustavljanja automobila, odnosno podrhtavanje kočnica. U većini slučajeva, vibracije su uzrokovane neispravnim čeljustima ili oštećenim rotorima koje treba zamijeniti. Ponekad su u pitanju opet istrošene kočione pločice, loš balans kotača ili problemi s ovjesom.

skripanje kocnica

Vrste škripanja kočnica

Također, probleme s kočnicama možemo podijeliti prema jačini zvuka pa tako one koje škripe u niskoj frekvenciji buke ispod 300 kHz su najčešće uzrokovane izraženijim vibracijama odnosno trešnjom što je posljedica oštećenja diska pa se tu radi ili zamjena diska ili čišćenje i podmazivanje sustava.

Buka srednje frekvencije koja se manifestira kao škripanje najčešće nastaje radi neravne površine diska, nepravilno postavljenih pločica, pretankog diska itd. a to se rješava ili temeljitim čišćenjem i podmazivanjem, zamjenom diska ili ponovnim pravilnim postavljanjem pločica. I na kraju postoji buka visoke frekvencije odnosno cvilež kočnica koja nastaje radi sitnih vibracija u kontaktu s kočionim diskom a što se rješava zamjenom pločica.

Kočione pločice imaju vijek trajanja čak do 100.000 km, no to uvelike ovisi o vašem načinu vožnje. Vozite li se agresivnije, s puno naglog kočenja, ili po gradu s puno “stani-kreni” akcije vjerojatno će trajati puno kraće. Tekućina za kočnice također se treba zamijeniti svake 3 godine ili svakih 70.000 km, a to je najbolje napraviti u provjerenom servisu.

Također saznajte kako prepoznati pregrijavanje kočnica na vašem automobilu.