Najčešće se mijenjaju gume, i to zbog vožnje u zimskim ili ljetnim uvjetima, a većina zamjena ovisi o načinu vožnje i istrošenosti materijala te preporuci proizvođača.

Kao što žene svako toliko mijenjaju frizuru, muškarci kopačke za nogomet, djeca omiljene igračke, a kuće crijep, tako i automobili nakon nekog vremena, ovisno o prijeđenoj kilometraži i općem stanju, trebaju promjenu određenih dijelova. Većina proizvođača rezervnih dijelova, ali i samih automobila, daje procjenu kada bi se koji dio trebao mijenjati, no, naravno, sve to ovisi o samom automobilu.

Ono što će vjerojatno svima prvo pasti na pamet kad se spomene mijenjanje dijelova automobila jesu gume. Asocijacija je opravdana jer su upravo gume dio koji se (ako vozač igra po pravilima) mijenjaju dvaput godišnje – zimi i ljeti. Stručnjaci upozoravaju: svakako promijenite barem prve dvije gume jer su one pogonske i ljetne gume ne mogu podnijeti zimske uvjete. To ne znači da svaki put morate stavljati nove gume na svog limenog ljubimca jer se gume (ako nije riječ o izuzetno brzoj, neprilagođenoj i “divljoj” vožnji) ne mogu istrošiti u pola godine, koliko se u prosjeku zimske i ljetne gume drže na automobilu.

4100 kuna bio bi trošak za VW Polo ako biste u isto vrijeme morali mijenjati svih 15 dijelova

Danijel Ivanković iz Autokuće AutoZubak kaže: Sve ovisi o načinu vožnje, treba se kontrolirati istrošenost, zamjena se vrši kada je gazni sloj manji od 4 mm ili svakih pet godina.

Petar Meić-Sidić, vlasnik Autoservisa Meić iz Samobora, navodi 15 najčešćih potrošnih materijala na automobilu: To su: motorno ulje, ulje za mjenjač, ulje za servo volan, ulje za kočnice, rashladna tekućina, filtar za ulje, filtar za zrak, filtar za gorivo, filtar kabine, svjećice, disk pločice, zadnje kočne papučice, akumulator, metlice brisača i gume. Kada bi vas zadesila nesreća da vam baš svih 15 dijelova otkaže u isto vrijeme, zamjena bi vas, za prosječan automobil kakav je VW Polo, stajala nešto više od 4100 kuna.

Usporedba dijelova za Polo i Clio

Usporedbe cijena dijelova vozila, kao i razdoblja kada ih je potrebno mijenjati, napravljene su na Volkswagen Polu i Renault Cliju kao najzastupljenijim gradskim  automobilima.

Filtar kabine

Proizvođači savjetuju da se filtar zamijeni onda kada ga se više ne može očistiti ili nakon prijeđenih 30.000 kilometara. Za zamjenu ćete kod Pola izdvojiti 79 kuna, a za Renault Clio sedam kuna više.

Akumulator

Osim guma (koje su četiri pa su zato najskuplje), akumulator je najskuplji rezervni dio automobila. Mijenja se kad je istrošen, za VW Polo iznosi 706 kuna, a za Renault Clio 618 kuna.

Motorno ulje

Cijena za VW Polo 1.2 12v iznosi 280 kuna, jednako kao i za Renault Clio 1.2 12v. Mijenja se prema planu održavanja proizvođača, a to je ili svakih 15.000 kilometara ili jedanput godišnje.

Metlice brisača

Iako su sasvim mali dio automobila, metlice brisača izuzetno su važne i potrebno ih je mijenjati čim se istroše. Za Polo stoje 152 kune, dok su za Renault Clio znatno jeftinije i iznose 106 kuna.

Ulje za mjenjač

Cijena ulja za mjenjač za VW Polo je 226 kuna, dok je za Renault Clio jeftinija i iznosi 194 kune. Proizvođač ne navodi kad se ulje treba mijenjati, nego samo da se uvijek kontrolira razina tekućine.

Svjećice

Svjećice su jedan od dijelova automobila koji se najrjeđe mijenjaju. Proizvođači savjetuju zamjenu nakon 60.000 kilometara ili nakon četiri godine. Cijena za Polo je 146 kuna, a za Clio deset kuna više.

Ulje za kočnice

Cijena i za VW Polo i za Renault Clio je ista, 98 kuna, a mijenja se prema planu održavanja koji navodi proizvođač, što je u prosjeku nakon prijeđenih 60.000 kilometara ili nakon dvije godine.

Disk pločice

Kao i zadnje kočne papučice, disk pločice se mijenjaju onda kad su istrošene, zbog čega ih je stalno potrebno kontrolirati. Spadaju u skuplje dijelove za zamjenu. Za Polo stoje 296 kuna, a za Clio 263 kune.

Filtar za zrak

Filtri za zrak zahtijevaju stalnu kontrolu jer se mijenjaju ili svakih 60.000 kilometara ili onda kad se više ne mogu očistiti. Kod Pola ćete za filtar izdvojiti 106 kuna, a kod Clija 91 kunu.

Rashladna tekućina

Potrebno je stalno kontrolirati razinu tekućine i točke smrzavanja te stalno dolijevati originalne koncentrate. Cijena za Polo je 178 kuna, dok ćete za kupnju rashladne tekućine za Clio dati osam kuna više.

Filtar za gorivo

Za VW Polo cijena filtra za gorivo je 88 kuna, a za Renault Clio 102 kune. Mijenja se ovisno o proizvođaču, ali svi višemanje preporučuju mijenjanje nakon 30.000 prijeđenih kilometara.

Filtar za ulje

I za filtar za ulje proizvođači daju savjet kada ga mijenjati, a to je ili nakon 15.000 prijeđenih kilometara ili jedanput na godinu. Cijena za Polo je 51 kunu, a za Renault Clio 55 kuna.

Ulje za servo volan

Cijena ulja za Clio je 92 kune, dok je za Polo tridesetak kuna skuplja. Kao i kod ulja za mjenjač, proizvođač ne navodi kad se treba mijenjati, nego samo daje uputu da se prati razina tekućine.

Zadnje kočne papučice

Zamjena zadnjih kočnih papučica u najvećoj mjeri ovisi o načinu vožnje i mijenjaju se kada su istrošene pa ih treba redovito kontrolirati. Za Clio koštaju 304 kune, a za Polo su jeftinije, stoje 256 kuna.

Gume

Zamjena guma ovisi o načinu vožnje. Mijenjaju se kad je gazni sloj manji od 4 milimetra ili nakon pet godina. Cijene se kreću od 320 kuna naviše pa ćete za četiri gume sigurno izdvojiti više od 1200 kuna.

Najskuplji dio za zamjenu je akumulator, filtar za zrak i filtar kabine mijenjaju se kad se više ne mogu očistiti, a posebno treba paziti na stanje metlica brisača.

2 komentara

  1. Tomislav napisao:

    Ne znam odakle vam ove nebulozne cijene, ali su pretjerane puno previše. Pogledajte bilo koju web trgovinu ili prodavača kao Tokić, Ciak, Auto Krešo… svi oni nude od 15 do 20% popusta na dijelove u startu ako se registrirate kao njihov kupac i uzmete karticu za popuste. Cijena akumulatora je smješna, 600 kn akumulator!? Kakav je taj, za Sibir? A cijena od 300 do 400 kn zavisno od proizvođača po jačini za auto klase kao Clio i Polo.

  2. Nec napisao:

    Cijene su iz ovlaštenih servisa, naravno. A tko ima auto pod garancijom neće kupovati dijelove i potrošni materijal kod Tokića, jer dotični (i ostali trgovci dijelovima) ne lupaju štambilje u servisne knjižice…

Odgovori