Najveći neprijatelj automobila je korozija. Inače skloni koroziji čelik i čelični lim i dalje su dominantni i najčešće korišteni materijali za izradu auta. Korodiranje ili hrđanje zapravo je trošenje, odnosno nagrizanje i degradacija materijala zbog kemijske reakcije s kisikom.

Kod automobila ova pojava ne samo što utječe na estetiku, nego može ozbiljno narušiti i samu konstrukciju. Iako je većina novih automobila danas adekvatno zaštićena, a pojedini proizvođači daju jamstvo na prohrđavanje i do respektabilnih 12 godina, hrđanje zbog mehaničkih oštećenja nije moguće spriječiti. Snažni saveznici korozije su vlaga, sol i vanjski utjecaji kojima su automobili najčešće izloženi. Imate li mogućnost, automobil je najbolje držati u garaži tijekom zimskih mjeseci. Opće je poznato da garažirani auti postižu višu cijenu jer im vlaga manje smeta. Već i cerada zaštititi će lak, karoseriju i stakla od smrzavanja.

Tijekom zime više je faktora koji rade protiv vašeg automobila. Sitni kamenčići i šljunak koji se nasipavaju protiv proklizavanja stvaraju sitna oštećenja na karoseriji, a kad na takav oštećeni metal dospiju voda, snijeg i sol stvoreni su idealni uvjeti za hrđu.

Korozija se često pojavljuje na teško pristupačnim i oku nevidljivim mjestima na karoseriji pa kad se uoči na površini, to može biti znak većeg oštećenja. Stoga i na prve znakove korozije treba reagirati što prije kako bi se izbjeglo daljnje rapidno propadanje. Mnogi stručnjaci preporučuju dodatnu zaštitu donjega dijela karoserije, čak i kod posve novih automobila. Ta dodatna zaštita nije na odmet, no prije krajnje odluke svakako bi bilo dobro porazgovarati sa savjetnikom u ovlaštenom servisu o tome hoće li naknadni radovi utjecati na tvorničko jamstvo. Ukoliko dobijete zeleno svjetlo, a u pravilu nema razloga da tako ne bude, na tržištu možete odabrati neko od brojnih sredstva za zaštitu karoserije. Najpraktičnija su u spreju. Dakako, budete li to radili sami, vjerojatno je kako ćete proći jeftinije, no profesionalci će to u pravilu obaviti temeljitije i bolje. Važno je da se zaštitni sloj nanosi za suhog vremena i sa što manje vlage u zraku te da pritom površina koja se tretira bude posve očišćena od prljavštine, masti ili već nastale korozije. Ukoliko je riječ o podnici automobila i općenito izvana nevidljivim dijelovima i sami se možete upustiti u ovaj zahvat.

Ako su to prvi znaci korozije na vanjskim, vidljivim dijelovima karoserije preporučujemo da zahvate ipak obavljaju profesionalci – prvenstveno u ovlaštenim servisima ili specijaliziranim radionicama. Ovisno o stanju automobila i njegovoj veličini, cijene zaštite podnice i karoserije auta kreću se oko 1800 kuna. Tretman uključuje pjeskarenje, uklanjanje korozije i nanošenje zaštitnih sredstava po izboru ili preporuci majstora. Isplativa je to investicija s obzirom na ubrzano propadanje i pad vrijednosti automobila koji je zahvatila korozija.

Osim premaza, automobil će zaštititi i češće pranje. Iako zimski mjeseci nikoga ne asociraju na često pranje automobila, to bi trebali redovno raditi, barem u samoposlužnim autopraonicama. Ispiranjem će sol imati manje vremena za nagrizanje metala i stvaranje trajne štete. Dok je podvozje dovoljno isprati mlazom vode, za gornji dio dobro je  koristiti vosak, jer on štiti automobil od nagrizanja soli. Ne zaboravite oprati i premazati i plastične dijelove ispod vrata te unutrašnje dijelove blatobrana.

Zaštitite i naplatke, bez obzira jesu li napravljeni od aluminijske legure ili čelika

Osim mehaničkim oštećenjima, automobilske felge izložene su i snažnom korozivnom djelovanju kočione prašine nastale uslijed trenja između diskova i disk-pločica. Ta prašina ubrzano nagriza glatku i sjajnu površinu naplatka bez obzira o kakvoj je leguri riječ. S obzirom na to da je riječ o glatkim ili sjajnim površinama, ovdje ne dolaze u obzir bilo kakve grube metode uklanjanja nastale korozije. Ne smiju se koristiti niti tekućine koje sadrže kiseline. Za čišćenje se stoga preporučuju specijalizirana i PH neutralna sredstva za pranje naplataka. Dodatnu zaštitu naplacima moguće je osigurati pjeskarenjem, bojanjem, lakiranjem i sl. Cijene variraju ovisno o veličini felge i stupnja oštećenja, no prosječna je cijena oko 350 kuna po komadu.

Zima je pred vratima, krajnje je vrijeme za pripremu auta

S padom temperature i dolaskom hladnih dana stiže i vrijeme za pripremu vozila za zimske uvjete. Redovito održavanje i pravilna priprema automobila sukladno vremenskim uvjetima izravno utječe na sigurnost, pa to nikako nemojte zanemariti. Štoviše, u nadolazećem razdoblju ovlašteni servisi gotovo svih marki vozila koje na našem tržištu imaju zastupnika u pravilu pripremaju besplatne zimske akcije ili one po simboličnoj cijeni od jedne kune. Akcije uključuju preventivne preglede vozila i svih njegovih ključnih elemenata, kao što su provjera svjetala, guma, kočnica, te razine i stanja svih tekućina u autu. Tijekom servisnih akcija u pravilu vrijede dodatne pogodnosti u obliku popusta, pa je itekako preporučljivo odazvati se ovakvom pozivu na pregled.

Odgovori