Nakon zimskih uvjeta vožnje, automobil na sebi nosi tragove zamora i takav ulazi u više brzine kretanja te dinamičniji stil vožnje. Zato je potreban pregled i proljetna priprema vozila.

Pranje

Snijeg, niske temperature, bljuzga, sol, naslage pijeska i kalcija, sve to agresivno djeluje na donji postroj automobila, ali stradavaju i vidljivi dijelovi karoserije; poput laka, lima, plastika, guma oko prozora, pa i samih stakala. Prljavština se uz vlagu uvlači u sve pore automobila i zato nije ni čudno ako vozilo nakon zime izgleda umorno i istrošeno. Stoga ga valja dobro oprati i tretirati adekvatnim sredstvima.

Brisači

Dobra metlica znači dobar pogled prema naprijed, a svi smo bar jednom ubrzali postupak struganja leda upotrebom brisača i metlica. Pomoglo je, ubrzali ste postupak, ali sigurno i oštetilo metlicu koja zbog toga više ne briše savršeno.

Filtar kabine

Visoke temperature, puno peludi u zraku i ventilacija u punom pogonu. Proljeće je definitivno vrijeme kad treba prekontrolirati „pluća automobila“, pogotovo ako filtri već neko vrijeme stoje puni i začepljeni. Kao takvi mogu biti ponekad i nakon samo godinu dana gradske vožnje.

Geometrija kotača

Proljeće i ljeto znače veće brzine kretanja, a svatko je bar jednom tijekom zime udario u skrivenu rupu ili rubnjak. Zato je uvijek preporučljivo otići na geometriju kotača i pregledati komponente podvozja. Ona utječe na vozne osobine, na trošenje guma i na potrošnju goriva, pa ju uvijek možemo smatrati dobrom investicijom.

Gume

Nakon klizave zime i vožnje s niskom razinom prianjanja proljeće u vozačima budi povjerenje i hrabrost za brzinu. Međutim, raznovrsne hrvatske ceste i promjenjivi vremenski uvjeti zapravo su još opasniji od zimskih uvjeta. Jer rijetki su vozači spremni na četiri, pet promjena vrsti asfalta u samo nekoliko desetaka kilometara. Zato na gumama provjerite DOT-oznaku, ali i dubinu šare te generalno stanje. Na koncu, investirajte i u sredstvo za krpanje guma i imajte na umu da tlak u gumama kontrolirate dok su gume hladne.

Kočnice

Zanosi li vam auto u jednu stranu kad jako prikočite? Ako je to slučaj onda budite sigurni da ćete na mokroj podlozi imati veliki problem s kočenjem, pogotovo na autocesti pri visokim brzinama. Provjerite sustav kočenja, pločice i diskove, baš kao i kočionu tekućinu.

Klima uređaj

Temperatura ne mora biti viša od 25 stupnjeva Celzija da bi u kabini bilo jako vruće. Dovoljno je samo nekoliko dana proljetnog sunca da na iskušenje stavi ispravnost rada vašeg klima sustava. I zato, uvjerite se u količinu rashladnog plina kako se ne bi dogodilo da ga nestane baš onda kad će vam hlađenje kabine najviše trebati.

Metlice brisača – Testirali smo aktualne modele i odabrali najbolje

Odgovori