Čista strojarnica jasan je znak vlasničke skrbi za svoj brod; ona je dokaz da se brine, da zna što radi, da planira unaprijed i skrbi o stvarima i prije nego one zatrebaju srb. Jer, prljava strojarnica jednostavno nije dio broda kakvog želi bilo koji vlasnik.
Ona je poput prljavih noktiju, odmah svakome daje do znanja koliko osoba drži do vlastite čistoće. Akumulacija prašine, vlage, ulja i ostalih fluida u strojarnici ne samo da bitno umanjuju vrijednost broda, već i njegovu sigurnost. Brod izvana može izgledati fantastično, ali iznutra je bolestan i mogao bi umrijeti.
Čista strojarnica ne samo da će pomoći brodskoj funkcionalnosti, već će također očuvati, a možda i poboljšati, njegovu sveukupnu vrijednost. Svakako će podići vlasnikov ponos.
Zato je sada vrijeme, prije nego li sezona krene punim zamahom, zaroniti u strojarnicu i uvjeriti se kako je dolje sve u savršenom redu. Proljetno čišćenje može se razdvojiti na tri područja, što će olakšati cijeli posao:
• Mehaničko (primarno motor),
• Električno (baterije i veze),
• Pomoćni sustavi (osobito ventili i filteri za tekućine).
Na pod strojarnice preporučljivo je staviti naftno-upijajuću podlogu, koja omogućuje da se odmah vidi da li negdje nešto kapa ili curi. Čestom provjerom strojarnice može se uočiti postojanje prašine koja bi mogla biti znak istrošenog ili klizajućeg remena, ili postojanja dima ili ostataka iz cureće ispušne cijevi.
Bilo što što nije na svom mjestu, labave obujmice, žice ili crijeva, očiti su znak da je nešto pogrešno i da traži provjeru.
Pogled na elektriku
Mnogi dizelski motori koriste žrtvene anode da se zaštite od galvanske korozije. Važno je često provjeriti stanje cinka i zamijeniti ga kada je istrošen.
Današnji dizelski motori većinom imaju zaštićene utičnice i konektore, no ako je veza vanjska, potrebno je spriječiti koroziju. Uglavnom je to najbolje učiniti sprejevima koji će izložene dijelove prekriti tankim filmom i zaštititi ih od djelovanja agresivnog morskog okoliša (WD-40 i slični).
Fokus na tekućine
Mnogi brodovlasnici ne obraćaju previše pažnje na usise i ispuste koji idu kroz trup ispod vodene linije. Smatraju da je ta oprema iz bronce ili plastike jednostavan ventil koji se otvara i zatvara. Međutim, kada ispod vodene linije dođe do ozbiljnog kvara, brod može potonuti ili se motor može zapaliti zbog nedostatka usisne rashladne tekućine.
Kod održavanja, brončana kroztrupna cijev testira se džepnim nožićem zarezujući kod prirubnice. Ako je bronca sjajno svijetla sve je u redu, ali ako se vidi ružičasta ljuštava boja, vrijeme je za zamjenu. Na isti način može puknuti i propuštati plastika. Stoga je bitno provjeriti da otvaranje i zatvaranje ventila ide glatko i bez propuštanja kada je zatvoren.
Na kraju, jedna preporuka: Imajte na brodu usisavač za mokro čišćenje, koji će uvijek biti spreman. S njime će se odmah ukloniti sve stajaće vode i druge tekućine, a time i provjeriti postoji li negdje kakvo curenje. Svako curenje je znak da nešto nije u redu i da treba odmah djelovati.
Odgovori Otkaži odgovor
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024 -
Povećana potrošnja goriva - Saznajte moguće uzroke
studeni 8, 2024 -
Poliranje farova - Izbjegnite pad na tehničkom pregledu
studeni 5, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023