Moderni automobili gotovo su nezamislivi bez multimedijskog sustava ili, kako se još naziva, infotainment sustava.

Prvi ovakvi sustavi koji kombiniraju navigaciju, radio i druge funkcije pojavili su je još prije dvadesetak godina, a danas ih nudi više od 95% novih modela automobila koji se prodaju na tržištu EU. Gotovo 70 posto prodanih novih automobila u Europi imaju ugrađen nekakav oblik multimedije, odnosno sustava koji se sastoji od zaslona, uglavnom osjetljivog na dodir, na kojem su kombinirane audio funkcije (radio, drugi mediji), putnog računala i razne aplikacije, a često i navigacijski sustav. Iako su cijene ovakvih sustava često pretjerane, a njihove mogućnosti ograničene sve su češći u modernim automobilima jer nove generacije na automobilima ne zanimaju samo snaga i brzina, već žele da unutrašnjost automobila donosi mnogo visokih tehnologija kakve ih prate i u svakodnevnom životu, na mnogim uređajima koje koriste. Auti su debelo zagazili u digitalno doba, a mi smo provjerili kako multimedija izgleda na nekim popularnim modelima automobila i koje su prednosti, a koje mane pojedinih sustava. Birali smo isključivo sustave s vrha ponude, dakle najbolje i najbogatije što pojedini model automobila nudi.

Honda Civic

Auto ima vrlo dobar zaslon od 7″ osjetljiv na dodir s brojnim aplikacijama i internet preglednikom. Pohvale zaslužuje odlična integrirana Garmin navigacija koja čak na nekim raskrižjima i skretanjima u Hrvatskoj pokazuje realne slike okoline što je rijetkost i kod najskupljih integriranih navigacija. Za odlično spajanje s telefonima tu su i serijski Apple CarPlay i Android Auto, dva USB, pa čak i HDMI ulaz. Sve nabrojano dio je serije već kod osrednje opremljenog i dosta povoljnog Civica. Jedino što je za zamjeriti je komplicirano korištenje sustava.

Bogatstvo funkcija: 4/5
Jednostavnost korištenja: 2/5
Zaslon i smještaj zaslona: 4/5
Cijena: 5/5
Ukupno: 15 bodova

Mazda3

Mazda3 je jedini model izvan premium segmenta koji umjesto zaslona na dodir, primarno koristi praktični kontroler smješten kod mjenjača s kojim se upravlja svim funkcijama multimedije. Na ovaj način korištenje je mnogo sigurnije, a nakon nekog vremena navikavanja i komfornije. Zaslon je osjetljiv na dodir no tu njegovu funkciju je moguće koristiti samo kada je automobil zaustavljen. Zaslon je odlično smješten, no njegova kvaliteta nije pretjerano dobra, a multimedija nije previše bogata funkcijama. Također, za navigaciju je potrebno nadoplatiti više od 4000 kuna i kod top opreme.

Bogatstvo funkcija: 2/5
Jednostavnost korištenja: 5/5
Zaslon i smještaj zaslona: 4/5
Cijena: 2/5
Ukupno: 13 bodova

Peugeot 308

Francuzi su uvijek bili majstori u smislu dizajna, a to se vidi i na multimediji modela 308. Ogroman zaslon savršeno je uklopljen u unutrašnjost koja je oslobođena većine prekidača. A to je i najveći problem jer 9,7″ zaslon pretrpan je funkcijama, čak je i podešavanje klima uređaja prebačeno na njega što nije nimalo praktično i ergonomično. Osim toga sustav ne radi baš najglađe, zna zapinjati u radu pa čak i zamrznuti se. Odlična navigacija serijska je tek kod top modela.

Bogatstvo funkcija: 4/5
Jednostavnost korištenja: 1/5
Zaslon i smještaj zaslona: 4/5
Cijena: 3/5
Ukupno: 12 bodova

Renault Megane

Za razliku od svih konkurenta u kompaktnoj klasi, zaslon najboljeg multimedijskog sustava kod Renaulta Meganea je postavljen okomito, a ne vodoravno. Dobro rješenje i dizajnerski i u pogledu ergonomije jer se na zaslonu od 8,7″ može prikazati više informacija. Renault nudi obilje funkcija, pa se putem zaslona mogu namještati i dinamičke postavke vozila te ambijentalno osvjetljenje. Ipak u nekim detaljima sustav je izveden dosta nespretno, a serijski je tek kod top modela GT.

Bogatstvo funkcija: 5/5
Jednostavnost korištenja: 3/5
Zaslon i smještaj zaslona: 4/5
Cijena: 3/5
Ukupno: 15 bodova

Toyota Auris

Toyotin sustav definitivno nije među najboljima na tržištu. Zaslon od 7″ je vrlo dobar, a i funkcija je vrlo mnogo, no to je uglavnom ono pozitivno. Među negativne strane spada kompliciranost sustava, loše riješeno upravljanje glazbenim datotekama s USB-a, te sučelje i navigacija koja izgleda pomalo zastarjelo. Uz sve to zaslon je smješten prenisko što nije dobro za sigurnost. I uz top paket opreme za navigaciju se treba nadoplatiti više od 5000 kuna.

Bogatstvo funkcija: 4/5
Jednostavnost korištenja: 2/5
Zaslon i smještaj zaslona: 3/5
Cijena: 2/5
Ukupno: 11 bodova

Volkswagen Golf

Na prvi pogled sustav i Volkswagen Gofa izgleda fascinantno. Ogroman zaslon od 9,2″ vrhunske rezolucije i kvalitete ima čak i upravljanje pokretima za osnovne funkcije, bez potrebe da ga dodirnete što je tehnologija iz najviših klasa. Sustav je dosta bogat funkcijama, ergonomičan, navigacija je vrlo dobra, a upravljanje svim što multimedija nudi je krajnje jednostavno. Jedini problem je ogromna cijena – i u kombinaciji s top opremom Volkswagen za ovaj sustav u Golfu traži nevjerojatnih 19.000 kuna, i onda još treba nadoplatiti za Android Auto i Apple Car Play.

Bogatstvo funkcija: 3/5
Jednostavnost korištenja: 5/5
Zaslon i smještaj zaslona: 5/5
Cijena: 1/5
Ukupno: 14 bodova

Odgovori