Samo prije desetak godina kabrioleti su bili na vrhuncu svoje popularnosti. Verzije s pomičnim metalnim krovom na prepad su osvojile kupce početkom 21. stoljeća, no jednako brzo kako su se pojavili ti automobili su i iščezli s tržišta. Loša kvaliteta izrade, slaba trajnost i visoki troškovi održavanja uništili su tržište povoljnijih kabrioleta s tvrdim metalnim krovom, te više ne postoji niti jedan od modela koji su svojedobno pokrenuli tu revoluciju.
Pad takozvanih CC modela za sobom je povukao i čitavo tržište kabrioleta s mekim, platnenim krovom. Izuzmemo li skupe premium modele koji su svojim nerijetko milijunskim cijenama samo san za prosječnog kupca, tržište “povoljnijih” kabrioleta u Hrvatskoj se danas svelo na samo nekoliko modela koje ćemo ovdje usporediti. To su DS3 Cabrio, Fiat 500C, Fiat 124 Spyder, Mazda MX-5, Mini Cabrio, Opel Cascada i Smart ForTwo Cabrio. To je samo sedam modela, no ako pogledamo detaljnije, Fiat 500C, DS3 i Smart zapravo i nisu pravi, rasni kabrioleti jer im se spušta samo središnji dio krova dok bočni prozori i (ili) okviri i nosači ostaju na svojem mjestu. Na tržištu kabrioleta za ovu sezonu, dakle, nema previše izbora.
Ovaj automobil se na tržištu nalazi pet godina, a njegova osnova, klasični DS3 već devet godina. Koncepcijski nije najnoviji, no za kabriolet ovih dimenzija ima dosta mnogo prostora u unutrašnjosti. Osim toga vrlo je štedljiv zahvaljujući dizelskom motoru od 100 KS i dosta zabavan u vožnji. Najveći minus je što u vožnji ne pruža pravi kabriolet osjećaj. Naime, spušta se samo središnji dio krova.
Jedan od najšarmantnijih ali i najjeftinijih kabrioleta na tržištu. Unutrašnjost je dosta skučena, prtljažnik minijaturan, a motor slabašan. Dakle 500C nije praktičan, niti možete uživati u voznim osobinama. Ipak, vrlo je atraktivan, šarmantan i prilično jeftin u odnosu na druge kabriolete na tržištu. Ako ga uopće možemo nazvati kabrioletom, jer i kod 500C spušta se samo središnji dio krova.
Pravi roadster stvoren za uživanje u vožnji. Ovaj izuzetno atraktivni dvosjed zasnovan je na Mazdi MX-5 od koje se razlikuje u najvažnijim detaljima – vanjskom dizajnu i motoru. Motor od 140 KS i stražnji pogon čine lagani automobil neodoljivo zabavnim u vožnji. S druge strane, dva sjedala, vrlo skučena unutrašnjost i minijaturni prtljažnik čine ga potpuno nepraktičnim u svakodnevnom životu. Ovo je istinski cabrio starog kova, automobil u kojem se jednostavno – uživa.
Najprodavaniji i najpoznatiji roadster u povijesti i u novoj generaciji je vjeran svojem osnovnom konceptu – puno zabave u vožnji za dvije osobe. Ponuda prostora i razina praktičnosti je identična kao i u Fiatu 124 Spyderu, dakle vrlo niska. S druge strane uživanje u vožnji sa stražnjim pogonom i 130 KS snažnim benzinskim motorom – vrhunsko. Kao i Fiat, MX-5 oduševljava jednostavnim platnenim krovom kojeg ručno dignete ili spustite za dvije, tri sekunde, ako treba i u vožnji. MX-5 je u osnovnoj verziji osjetno jeftiniji od Fiata, a osim toga nudi i verziju s pomičnim metalnim krovom, što ga čini jedinim preživjelim autom te koncepcije u ovoj cjenovnoj klasi.
Jedan od najatraktivnijih malih kabrioleta na tržištu. Iako ima četiri sjedala, prostor straga nije previše iskoristiv za više osobe, no i to je svakako praktičnije u odnosu na to da ima samo dva sjedala. Vrlo je zabavan u vožnji, no mnogo bolji izbor je Cooper verzija s 34 KS više koja stoji samo nekoliko tisuća kuna više od osnovne.
Jedini veliki kabriolet u ovoj cjenovnoj klasi. I u odnosu na sve ostale automobile ovdje Cascada s 476 cm dužine izgleda impozantno. Nije previše zabavna u vožnji, no u odnosu na konkurenciju u ovoj usporedbi pravi je Grand Tourer, automobil s kojim ćete s užitkom otići na duža putovanja. Ima sasvim solidnu ponudu prostora na stražnjoj klupi i relativno iskoristiv prtljažnik od 380 litara. I fer cijenu.
Smart nije niti prostran niti zabavan u vožnji, niti je pravi kabriolet, no zato s klasičnim Smartom dijeli najveću prednost, malu dužinu koji ga čini pravim urbanim ratnikom koji će bez problema pronaći parkirno mjesto. Osim toga najjeftiniji je u ovoj usporedbi.
Pobjednik ove usporedbe je Mazda MX-5 jer nudi ono što se od kabrioleta i očekuje – zabavu u vožnji i kabrio osjećaj. Tik do njega je Fiat Spyder koji gubi jer je u osnovi osjetno skuplji. Treće mjesto zauzima Mini. Cabrio koji je mnogo manje zabavan, ali nešto praktičniji od ova dva modela.
Odgovori Otkaži odgovor
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024 -
Povećana potrošnja goriva - Saznajte moguće uzroke
studeni 8, 2024 -
Poliranje farova - Izbjegnite pad na tehničkom pregledu
studeni 5, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023