Po cestama ne možete voziti brzinom kojom želite (barem ne bi smjeli), jer svugdje postoje razna ograničenja brzine. No, morskim putem možete ići što brže kada ste dovoljno odmaknuti od obale, savjetuje magazin Barche a Motore. Uvijek kompatibilni s nizom čimbenika kao što su: iskustvo i praksa onih za upravljačem; prisutnost pomorskog prometa, vremenski i morski uvjeti. Utvrđeno je da to možete učiniti i da se ne dovodite u opasnu situaciju (niti u to stavljamo druge), tako da ovdje ukazujemo kako da krenete što brže počevši od razmatranja koje nije nimalo trivijalno: brzina vašeg plovila nije samo pitanje konjskih snaga. Više je u tome kako se ti silni konji iskorištavaju. Evo neizostavnih trikova kako ne biste imali što zavidjeti profesionalnim vozačima. I da glisirate punom brzinom u potpunoj sigurnosti.

Sjedala
Prvo i prije svega sve mora biti ugodno. Zato pazite na sjedišta, i za vozače i za putnike. Što se tiče vozačevog sjedala, sve više proizvođača predlaže kao standardna ili kao opciju anatomska sjedala izravno izvedena onako kako se rade za natjecanja. To su zaokružena sjedišta koja imaju potpuno preklopivo sjedalo i naslon podignut prema gore, tako da po potrebi možete upravljati uspravno.

Upravljač
Prilikom držanja upravljača ključno je da ga se čvrsto drži. Da biste to postigli, obično se koriste volani promjera od 35 do 40 centimetara, s dvije ili tri žbice i oblikovanom anatomskom krunom. Izbjegavajte upravljače s glatkom krunom, mogu biti skliski!

Gas komande
Posebno treba spomenuti gas komande. Savjet? Odaberite model s polugama za gas odvojene od mjenjača. Nema komande s jednom polugom. Na brzim i sportskijim gliserima koriste se posebne gas komande, po izgledu i mehanici prilično slične jedna drugoj. Najčešće su američke (poput Gaffriga), ali i Genoese Riviera u svom katalogu ima „trkačke“ modele. Osnovna karakteristika im je modularnost. Teoretski ih u praksi možete staviti beskonačan broj jedne pored druge (samo zamislite, na “četvero-motornom” gliseru ih je osam!).

Nožna papučica
Najzahtjevniji ljudi mogu se odlučiti za takozvanu brodsku papučicu za noge, poput onih u osobnim automobilima. Opet se to gotovo isključivo proizvodi u SAD-u, ali je lako dostupno putem interneta. Svi su modeli kompatibilni s najčešćim kablovima za daljinsko upravljanje u našoj zemlji. Preporučuje se samo za stvarno sportske glisere, s dubokim sjedištima: ne pokušavajte ih koristiti u stajaćem položaju.

brzo glisiranje

Vjetrobransko staklo
Pazite da vas vjetrobransko staklo zaista može zaštititi od zraka tijekom plovidbe. S pedeset čvorova (i više), glisiranje bi vam onemogućilo da išta vidite: pokušajte otvoriti oči vozeći se pri brzini većoj od 120 km na sat!

Držači
Sada je vrijeme za razmišljanje o svojim putnicima. Čak i čamci na napuhavanje ili otvoreni gliseri ispod deset metara mogu “letjeti” iznad vode: čamci s kojima izlazite s prijateljima do najljepših uvala. Pobrinite se da svi na plovilu mogu sigurno uživati u brzini. Često se ne obraća pažnja na to, ali važno je da vaš gliser ima točan broj držača, s obje strane konzole te u blizini sjedišta i sofe u pilotskoj kabini. Bolje je izbjegavati ljude ispred konzole: čak i uz najbolji trup na svijetu, ublažavanje udaraca postaje izazovno.

Izvanbrodski motor
Ako odaberete izvanbrodske motore, imate dvije valjane alternative za povećanje njihovih performansi. Prva je posebna ekstenzija koja ne samo da povećava brzinu, već i drži buku motora i ispuštanje ispušnih plinova izvan broda. Ugradnja motora je prikladnija, omogućuje vam i podizanje motora, smanjuje trenje, jer je manja površina noge uronjena u vodu. Drugo rješenje, slično onome opisano ranije, ali malo skuplje, sastoji se u adopcije konzolnog nosača. Ovaj se sustav sastoji od klizne ploče opremljene električnim cilindrom koji tijekom plovidbe okomito podiže izvanbrodski motor. Na ovaj način možete više potopiti nogu tijekom predglisiranja da biste dobili više potiska. Nakon što postignete brzinu, trimate motor da smanjite trenje i propeler stavite u najbolji položaj.

Propeler
Izbor propelera još je jedan način optimiziranja performansi plovila. Motor bi trebao postizati maksimalne okretaje kod punog gasa. Maksimalna učinkovitosti znači pronaći najbolji odnos između propelera s jedne strane, te broda, motora i kopče s druge strane. Za postizanje takve brzine, propeler mora omogućiti motoru da postigne maksimalne okretaje u vožnji pri punom gasu. U većini slučajeva motor to ne postiže, uglavnom zbog neodgovarajućeg propelera. Ovo uzrokuje smanjenje brzine i preopterećenost motora. Za one s ugrađenim motorima površinski je propeler najbrži, uglavnom zbog toga što ima najmanji hidrodinamički otpor, ali može ga se koristiti samo uz odgovarajuće prijenosnike. Uvijek imajte na umu da je potrebno izabrati onakav propeler čija zakrivljenost pri punom gasu omogućava maksimalni broj okretaja u svim uvjetima opterećenja.