1700 novih kamera na našim autocestama – Automatizirani sustav za krizne situacije
Hrvatske autoceste postavit će 1700 novih digitalnih kamera u sklopu novog prometno-informacijskog sustava koji uvode. Analogne kamere zamijenit će se digitalnim i tehnološki naprednijim kamerama. Više u nastavku.
Čemu će služiti kamere?
“Nove kamere moći će brže i sigurnije detektirati opasne situacije, poput vožnje u suprotnom smjeru, zaustavljenog vozila ili pješaka na cesti. Tako će biti i brža reakcija obavještavanja korisnika o tom problemu i ostalim uvjetima na cesti, poput zagušenja prometa, sporog vozila ili smanjene vidljivosti. U tunelu će se oglašavati alarm kad se detektira gubitak vidljivosti kamera pojavom dima zbog požara. Automatska detekcija incidenata (AID) za samo nekoliko sekundi alarmirat će djelatnike u Centrima za nadzor i sigurnost promet (CNUP), smještenima duž cijele mreže autocesta. AID pri incidentu pokreće zvučni alarm, automatski prikazuje mjesto incidenta operateru i snima” – kažu u Hrvatskim autocestama.
Nove kamere kao dio automatiziranog sustava
Novi sustav nadzora i upravljanja prometom Crocodile 2 Croatia (Cro 2 Cro) dio je projekta Crocodile, koji je pokrenut na europskoj razini. Uvođenjem ovog sustava Hrvatska postaje dio integriranog ITS-a (Inteligentni transportni sustavi) na europskim cestama.
“Ovim novim sustavom te ustrojavanjem novog Središnjeg centra za nadzor i vođenje prometa autocestama (SCNVP-AC) dolazi do novog načina nadzora i vođenja prometa duž cijele mreže autocesta. Spomenuti Centar ima zadatak komunicirati s NPT-om (Nacionalna pristupna točka) s ciljem pružanja adekvatnih podataka u realnom vremenu zainteresiranim stranama (HAK, HC, MMPI, MUP, HMP), ali i drugim zemljama u okruženju (Austrija, Italija, Mađarska, Slovenija…), kao i provođenje prekograničnih strategija upravljanja prometom s tim zemljama. Također, zadaća SCNVP-AC je i nadzor, koordinacija i harmonizacija nad prometom na svim autocestama u Hrvatskoj, a sve u cilju podizanja sigurnosti. Novi sustav uvelike će korisnicima olakšati planiranje putovanja i informiranja. Projekt sufinancira Europska unija” – Instrument za povezivanje Europe – navode u HAC-u.
Postupak rješavanja kriznih situacija na autocesti
A postupak rješavanja kriznih situacija na autocesti izgledat će ovako: kad uoče problem operateri u CNUP-u pokreću postupak obavještavanja te pozivaju žurne službe (Centar 112, policija, po potrebi hitna pomoć i vatrogasci). Po alarmiranju događaja, a sukladno klasifikaciji, automatski se pokreće algoritam i scenarij kojim se postavlja adekvatna prometna signalizacija na svjetlosno-promjenjive znakove kako bi se vozače pravovremeno obavijestilo o problemu.
“Kako je ophodarska služba smještena u mjestima stalnog dežurstva duž cijele mreže autocesta u većini slučajeva prvi dolaze na lokaciju. Tijekom turističke sezone, zbog velike gustoće prometa, policijski službenici su češće na dionicama autocesta, a organizirani su i smještaji dodatnih timova hitne pomoći kako bi u slučaju izvanrednog događaja stigli još brže” – navode u HAC-u.
Ističu i kako je vožnja u suprotnom smjeru najopasniji događaj na autocesti te su stoga proveli pilot projekt postave 3D horizontalne prometne signalizacije u zonama čvorova i odmorišta, što se već dosad pokazalo učinkovitim. Hrvatske autoceste su početkom godine napravile i kampanju ‘Veliki voze odgovorno’, gdje su ciljana skupina bili vozači teretnih vozila, a odnosi se na problem naleta na druga vozila.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Najbolje zimske gume 2024 - ADAC testiranje
prosinac 2, 2024 -
Novi sigurnosni sustavi za nove automobile
studeni 26, 2024 -
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023