S lijepim vremenom koje nam je donijelo proljeće na cestama se pojavio velik broj motociklista i biciklista. To znači da svi sudionici u prometu moraju povećati oprez. Pritom se ne misli samo na vozače automobila već i na pješake koji nerijetko previde brz motocikl ili nečujan bicikl te izazovu nezgodu.

Početak motociklističko-biciklističke sezone koji je ove godine zbog nepovoljnog vremena bio kasnije nego inače najriskantniji je dio godine za vozače na dva kotača i to zbog nekoliko razloga. Kao prvo ceste su nakon zime u lošem stanju. Osim što su se zbog hladnoće pojavile nove rupe i pukotine sve je puno i kamenčića kojim su tijekom zime posipane ceste. Drugi važan faktor zašto je početak sezone tako opasan je privikavanje vozača automobila i pješaka na činjenicu da su motociklisti i biciklisti ponovo u velikom broju na ulicama. Naime, tijekom zime vozači automobila zaborave na njih i specifične prometne situacije vezane uz njih i potrebno je neko vrijeme kako bi se ponovo naviknuli i povećali oprez.

biciklisti motockli promet

Iako su za velik dio nezgoda s motociklima i biciklima krivi vozači automobila, još veći broj skrive sami motociklisti i biciklisti svojom nepropisnom, neprimjerenom i često nerazumnom vožnjom. Dok su motociklisti nerijetko jednostavno prebrzi i previše hrabri, biciklisti su češće žrtve neznanja i grubog ignoriranja svih vrsta prometnih propisa, od crvenog svjetla na semaforu do krivog smjera. No postoji još jedan faktor koji je nerijetko uzrok biciklističkih i motociklističkih nezgoda – sama vozila. Vozači motocikala i bicikala bi prije prve proljetne vožnje svakako trebali temeljito provjeriti sve važne sklopove na vozilu. Ako to nisu u stanju sami, preporučuje se posjet servisu gdje će otkriti i otkloniti eventualne opasne nedostatke. Detalji koje bi trebalo provjeriti na motociklu su stanje akumulatora, ispravnost kočnica, mjenjača, spojke i ručice gasa. Na biciklu pomno treba provjeriti kočnice te pogonski sustav koji je posebno osjetljiv na dugo stajanje.

Zimska pauza naškodila je i gumama te svakako treba provjeriti tlak u njima te ih napuniti zrakom ako je on previše nizak. Još jedna jednostavna i ključna provjera odnosi se na vijke i spojeve. Potrebno je provjeriti jesu li zategnuti te ih prema potrebi učvrstiti.

motocikli u prometu

Još jedan detalj koji motociklisti i biciklisti nerijetko zanemaruju je adekvatna odjeća i obuća. Kod motocikala ona štiti od ozljeda svih vrsta, a kod biciklista omogućuje bolju vidljivost. Prednosti zaštitne kacige nema smisla posebno naglašavati i preporučuje se da je nose i oni koji to zakonski nisu obavezni, odnosno biciklisti stariji od 16 godina. Također, svi biciklisti koji sudjeluju u prometu trebali bi imati adekvatne svjetlosne signale na biciklu za noćnu vožnju, i prikladnu reflektirajuću odjeću. Na žalost tih se pravila pridržavaju rijetki i zbog toga je rizik za nezgodu u kojoj sudjeluje biciklist višestruko veći tijekom noći.

Motori – jedinstven osjećaj vožnje, ali koliko su sigurni?

Odgovori