Nestašica čipova u autoindustriji razlog je dugog čekanja na novo vozilo, ali ima jedan način kako brzo do novog auta!
U doba korona krize logično bi bilo zaključiti da proizvođači automobila muku muče sa smanjenom potražnjom. No, trenutna realnost je drugačija – automobilsku industriju trenutno najviše muči to što ne mogu zadovoljiti potražnju, ali ne zato što je ta potražnja naglo skočila, već zato što ne mogu nabaviti dovoljno elektroničkih sklopova, poluvodiča odnosno čipova nužnih za proizvodnju vozila.
Moderni automobili danas imaju mnogo čipova i druge elektronike koju ne proizvode sami proizvođači automobila, već je kupuju od velikih proizvođača poput Renesas-a, NXP-a, Infineona… Za električna i elektrificirana vozila čeka se kraće, a i razni zeleni poticaji EU učinili su nabavku električnih vozila dostupnijim i lakšim!
Zašto je došlo do nestašice na tržištu?
Do poremećaja na tržištu poluvodiča i elektronskih sklopova došlo je početkom ove godine i unatoč tome što se smatralo da će se situacija stabilizirati u drugoj polovici godine ona je sve gora i gora. Zašto je do toga došlo?
Zbog globalne pandemije odnosno korona krize dogodio se veliki pad u potražnji. Prošle godine proizvedeno je oko devet posto manje automobila pa se i industrija čipova tome morala prilagoditi. Ove godine došlo je do velikog skoka proizvodnje automobila (pretpostavlja se da će rast do kraja godine iznositi 7%), a industrija čipova pogođena novim valom zaraze i lockdown-om u Aziji to nije uspjela popratiti.
Čipovi se osim u autima nalaze i u ovim elektroničkim napravama
Osim korone, problem je sve veća potražnja za čipovima i elektroničkim sklopovima. Oni se danas nalaze praktički svugdje. U mobitelima, računalima, monitorima, televizorima, igraćim konzolama, satovima, hladnjacima, mikserima, vagama pa čak i u žaruljama, a zbog epidemije korona virusa, tržište potrošačke elektronike u posljednje je dvije godine naglo naraslo.
U autu ima čipova vrijednosti 500 eura!
Također i sami automobili trebaju više čipova zbog novih opcija koje nude. Samo od 2017. do danas količina čipova u prosječnom automobilu narasla je za oko 30%. Oni upravljaju radom motora, mjenjača, ovjesa, klimatizacije, multimedije… U jedan prosječan automobil danas su tako ugrađeni čipovi vrijednosti od oko 500 eura. Predviđa se da će industrija čipova automobilskoj industriji ove godine isporučiti čipove vrijednosti oko 45 milijardi eura!
[PRILIKA] Posebna akcija za Volkswagen ID.3 električna vozila!
Rokovi isporuke sve su duži, i zato su rabljeni auti sve traženiji
Prije samo dvije godine, na isporuke čipova za automobilsku industriju čekalo se od dva tjedna do mjesec dana, a danas su rokovi isporuke i do 300 dana. Bez čipova i elektroničkih sklopova nema niti automobila, a to najbolje na svojim leđima osjećaju prodavači i kupci. Osim osjetnog rasta cijena rabljenih automobila zbog nedostatka novih, „podivljali“ su i rokovi isporuka. Zastupnici i trgovci automobila u Hrvatskoj nerado za medije govore o konkretnim rokovima isporuke, no kod većine njih rokovi za isporuku automobila porasli su za tri do šest mjeseci što znači da se za neke automobile mora čekati i godinu dana.
Na Škodu Octaviju se čeka i do 400 dana
Iz više izvora trgovaca i uvoznika automobila doznajemo da se u ovome trenutku za narudžbu nove Škode Octavije čeka oko 400 dana, na neke modela Volkswagena 300, a Audija 200 dana. Iz drugih izvora saznajemo da se na neke modele Forda čeka također 200 i više dana, a podjednako treba čekati i za najtraženije modele Renaulta i Dacie.
Za koje aute ipak ne trebate čekati?
Svi ovi rokovi čekanja ne vrijede za modele koje prodavatelj već ima na zalihi i za one koje je ranije naručio, ali oni koji žele naručiti auto koji su sami konfigurirali morat će čekati u prosjeku tri do šest mjeseci duže nego što bi to bilo uobičajeno. Naravno da na hrvatskom tržištu ima mnogo modela koje možete dobiti odmah ili za 30 dana, no u pravilu su to modeli koji su ranije naručeni i sada stoje na zalihama u Hrvatskoj ili na nekom centralnom skladištu. No i te zalihe se brzo troše, a kraj krize s čipovima i elektronskim sklopivima te poluvodičima se uskoro ne nazire. Optimistične prognoze govore da bi do kraja 2021. problem mogao biti riješen, no mnogo je više onih koji smatraju da će se sve morati rješavati postepeno tijekom iduće godine, pa možda i dulje.
Tko još muku muči s čipovima osim autoindustrije?
Probleme s isporukom čipova nema samo svjetska industrija automobila. Proizvođači računala i mobilnih uređaja i tableta također su na mukama zbog ogromne potražnje koja je posljedica ubrzane digitalizacije i rada od kuće. Proizvođači bijele tehnike također su morali smanjiti proizvodnju, pa na tržištu vlada nestašica hladnjaka, perilica za rublje te ostalih kućanskih aparata… Ukratko, sve što ima čipove danas je roba koja nedostaje…
Predviđa se da će se zbog nestašice čipova ove godine globalno proizvesti čak 4 milijuna automobila manje nego bi to bilo moguće u normalnim uvjetima. Ogroman je to gubitak za proizvođače koji su prisiljeni privremeno zatvarati tvornice, slati radnike na produljeni godišnji odmor ili rad ograničiti na samo jednu smjenu. Zbog svega toga događa se i osjetan rast cijena automobila, a to će na kraju najviše pogoditi same kupce.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024 -
Povećana potrošnja goriva - Saznajte moguće uzroke
studeni 8, 2024 -
Poliranje farova - Izbjegnite pad na tehničkom pregledu
studeni 5, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023