Prodaja dizelaša zaostaje za prodajom električnih vozila u Europi
Udruga europskih proizvođača automobila ACEA objavila je statistike o prodaji novih automobila u prošloj godini koje ukazuju na to da je prodaja automobila s dizelskim motorima u padu, a sve se manje traže i klasični benzinci. Posljedica je to strogih europskih propisa o količini štetnih tvari u ispušnim plinovima, raznih poticaja za kupnju “ekoloških vozila”, ali i same ponude proizvođača koji se sve više orijentiraju na električne i plug-in hibridne automobile.
Dizelski motori tek na 3. mjestu po zastupljenosti
Podaci iz prošle godine pokazuju da su automobili s dizelskim motorima postali tek treća opcija za kupce u Europskoj uniji. Prošle je godine njihov udio među svim prodanim automobilima u EU iznosio 19,6%. To je veliki pad u odnosu na godinu prije kada su još držali 27,9% tržišta, a da je njihova prodaja u padu pokazuje i podatak da su prije desetak godina bili apsolutni vladari tržišta s udjelom većim od 50%. Konkretno, broj prodanih dizelaša je pao za oko 875 tisuća.
Benzinici najprodavaniji
Najprodavaniji su i dalje benzinci, no i njihov je udio pod navalom hibrida, plug-in hibrida i električnih automobila dosta pao. U 2020. je on iznosio 47,5%, a prošle godine “samo” 40%. Konkretno, prošle godine je prodano oko 839 tisuća benzinaca manje nego 2020. godine.
Benzinci ili dizelaši – koji su stvarno isplativiji i bolji?
Porast prodaje elektrificiranih i električnih automobila
S druge strane elektrificirani i električni pogoni doživljavaju pravu eksploziju. Udio hibridnih automobila porastao je s 11,9% na čak 19,6%. Prodano ih je oko 717 tisuća više te su tako za samo godinu dana dostigli i prestigli dizelaše.
Veliki porast prodaje bilježe i plug-in hibridi s gotovo dvostrukim rastom broja prodanih i udjela, s 5,1% na 8,9% u 2021. godini. Prodano ih je čak 360 tisuća više. To i ne čudi zbog toga što proizvođači nude sve više plug-in hibridnih modela i oni su postali jako dobra alternativa snažnijim benzinskim i dizelskim verzijama nekih automobila.
Baterijski električni automobili, koji bi za 13 godina trebali biti jedini s ovog popisa koji “će preživjeti” (zabrana za aute na fosilna goriva u EU od 2035.), već su sada ugrabili velik tržišni udio. U 2020. je on iznosio 5,4%, a u 2021. je narastao na 9,1%. Ukupno je prodano oko 340 tisuća baterijskih električnih automobila više.
Skok prodaje automobila s pogonom na LPG
Solidan skok prodaje bilježe i automobili s pogonom na LPG (ukapljeni naftni plin). Njihov udio je u godinu dana skočio s 1,5% na 2,3% što je prilično neobično jer se uglavnom radi o jeftinijim automobilima kakve proizvođači u nestašici čipova izbjegavaju proizvoditi. Ulogu u tome je sigurno igrala i veća ekološka prihvatljivost plina ali i cijena goriva.
Pad prodaje automobila s pogonom na CNG
“Vrsta” koja igra “marginalnu ulogu” na EU tržištu automobila su oni s pogonom na prirodni plin (CNG). On je čišći, ali i skuplji od LPG plina pa ga kupci nisu previše dobro prihvatili unatoč tome što su se mnogi proizvođači posljednjih desetak godina trudili predstaviti mnoge modele s ovakvim pogonom. Njihov udio je s malih 0,6% pao na još manjih 0,4%.
Kakvo je stanje u Hrvatskoj?
U Hrvatskoj je situacija prošle godine bila malo drugačija u odnosu na prosjek EU. Kako spadamo među siromašnije države unije, elektrificirani pogoni još nisu toliko popularni te se još uvijek više vjeruje dizelašima i benzincima. Udio benzinaca je u Hrvatskoj iznosio 53,2%, a dizelaša 23,7%. U oba slučaja to je dosta iznad prosjeka EU. Hibridni i plug-in hibridni automobili koji se u statistikama Promocije Plus vode u istoj kategoriji činili su 15,6% tržišta, a električni samo 3%. Također u Hrvatskoj je iznadprosječno popularan LPG. Auta na plin je bilo 4,4%. CNG auti se u Hrvatskoj ne prodaju jer nema mreže punionica. Prodajni podaci za ovu godinu pokazuju da udio hibrida u Hrvatskoj rapidno raste, a benzinca i dizelaša dosta pada što znači da, po običaju, s malim kašnjenjem slijedimo europske trendove.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Najbolje zimske gume 2024 - ADAC testiranje
prosinac 2, 2024 -
Novi sigurnosni sustavi za nove automobile
studeni 26, 2024 -
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023