Današnji novi auti su nemjerljivo sigurniji od onih prije desetak godina, a glavni razlog tome nisu samo poboljšani rezultati crash testova, napredniji zračni jastuci ili čvršći čelik, već tehnologije koje sprječavaju da do sudara uopće dođe. Najvažnija takva tehnologija je sustav automatskog kočenja u slučaju nužde koji se danas ugrađuje u većinu novih automobila, a od 2022. će u Europskoj uniji postati obavezan za sve nove modele automobila. No kako ovaj sustav funkcionira i zašto je tako važan pri sprečavanju prometnih nezgoda?
Sustav automatskog kočenja u nuždi je sustav koji koristi radar i (ili) druge senzore kako bi upozorio vozača na mogući sudar, pomogao mu pri kočenju kreiranjem maksimalnog pritiska ili u krajnjoj nuždi potpuno samostalno zakočio automobil.
Postoje različite kategorije ovog sustava. Osnovne verzije funkcioniraju samo pri niskim brzinama, a proizvođači ih često nazivaju Emergency City Braking. Ovdje je riječ o jeftinijoj vrsti sustava koji uglavnom ne koristi radar te pomoću drugih senzora može primijetiti prepreku na nekoliko metara ili ispred automobila. Zbog toga ovakav sustav koči samo pri niskim brzinama, najčešće maksimalno do 50 km/h. Zbog svega toga ovakav sustav više služi za sprečavanje manjih materijalnih šteta i tipičnih gradskih sudara nego za spašavanje života. Tu ulogu ima sustav koji funkcionira na velikim brzinama, nerijetko i do 200 km/h. Ovakav sustav pomoću radara prati do 200 metara ispred automobila kako bi on mogao pravodobno zakočiti. I dok neki, jeftiniji automobili uglavnom koriste samo gradsku verziju sustava, oni skuplji mogu kombinirati obje verzije i promet pratiti nizom radara, kamera i senzora kako bi sustav funkcionirao što bolje.
U praksi, ovi sustavi funkcioniraju vrlo jednostavno. “Primijeti” li auto da je sudar moguć, prvo će upozoriti vozača glasnim zvučnim i jasnim vizualnim upozorenjem. Krene li vozač na vrijeme kočiti, to će kočenje biti efikasnije jer sustav će sam intenzitet kočenja namjestiti na najjače. Ne reagira li vozač na vrijeme, sustav će sam zakočiti automobil. No to ne znači da će sudar nužno biti izbjegnut. Zbog raznih vanjskih faktora ili prekratkog vremena za reakciju, automobil se možda neće zaustaviti prije udarca u drugi automobil, prepreku ili pješaka, ali će svakako usporiti te će posljedice sudara biti mnogo manje.
U činjenicu da sustavi automatskog kočenja još uvijek nisu savršeni mogu se često uvjeriti i sami vozači. Naime, lažna vizualna i zvučna upozorenja su vrlo česta, a ponekad čak dolazi i do kočenja kada to uopće nije potrebno. Neke sustave će tako lako zbuniti rampe na parkiralištima, a ponekad i agresivna vožnja, primjerice naglo približavanje drugom automobilu prilikom preticanja. Ipak, u većini slučajeva sustav radi ispravno i mnogo poboljšava sigurnost na cestama. Prema raznim istraživanjima ovakav sustav smanjit će štetu nastalu pri sudaru u 50 do 80 posto slučajeva, a potpuno spriječiti sudar u 30 do 50 posto slučajeva.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024 -
Povećana potrošnja goriva - Saznajte moguće uzroke
studeni 8, 2024 -
Poliranje farova - Izbjegnite pad na tehničkom pregledu
studeni 5, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023