U 2021. tehnički pregled nije prošlo 19,74 posto vozila u prvom pokušaju. U prosjeku je po neispravnom vozilu utvrđeno 5,14 nedostataka, pokazuju podaci Centra za vozila Hrvatske. To znači da je od pregledanih 2.271.201 vozila, neispravno bilo 448.386. U 2020. godini taj postotak je bio 20,33, a godinu ranije čak 21,92. U nastavku više detalja.

Gdje je pronađen najveći broj nedostataka?

Prema podacima Centra, najveći broj nedostataka u prethodnoj godini pronađen je na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju (560.099), te na uređajima za kočenje (537.262) nedostataka, što čini 23,30 posto u ukupno utvrđenom broju nedostataka. Slijede nedostaci na samonosivoj karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima, nepravilnosti s motorom, nedostaci na sustavima osovina, kotača, pneumatika i ovjesa. U nešto manjem broju vozači su imali problema s opremom vozila, uređajima koji omogućuju normalnu vidljivost, uređajima za upravljanje. Kao i prethodnih godina, mnoga vozila nisu prošla eko test, a lani ih je bilo 65.119.

Kako se pripremiti za tehnički pregled i proći bez problema

Kakva je statistika u odnosu na 2020. godinu?

U odnosu na 2020. godinu, porastao je broj osobnih vozila na električni i hibridni pogon. Hibrida je u 2020. godini bilo samo 8.080, a 2021. 15.918. Na električni pogon 2020. godine bilo je 1.343 vozila, a protekle godine 3.054.

Gledajući statistike za 2021. godinu, u Hrvatskoj je i dalje oko 70 posto voznog parka starije od 10 godina. Statistike pokazuju kako su vozila u Hrvatskoj tijekom 2020. godine bila prosječne starosti 14,18 godina, dok se 2021. godine ta brojka ponovno povećala i to na 14,34 godine. Upravo zbog toga tehnički pregled je vrlo važan kad se govori o ispravnosti i sigurnosti vozila. S druge pak strane, smanjio se prosječni prijeđeni put, što se posebno jasno vidi na osobnim automobilima koji čine najveći dio voznog parka u RH. Tako je prosječno prijeđeni put u 2019. godini iznosio 12.542,48 km, a u 2021. iznosio je 11.016,81 km. Dakle, evidentan je utjecaj COVID-19 pandemije na mobilnost u RH – rekao je Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske.

tehnicki-pregled-statistika-2021a

Koje marke najčešće padaju na tehničkom pregledu?

Zanimljivi su i podaci o markama vozila koja su najčešće lani padala na tehničkom pregledu. U kategoriji vozila koja su prešla do 50.000 km, najviše problema su imali Fordovi, čak 15,46 posto. U ovoj kategoriji najbolji su bili Audiji sa samo 2,15 posto neispravnih. No treba napomenuti da je prosječna starost Audija bila 3,66, a Fordova 10,96 godina. I u sljedećoj kategoriji, vozila koja su prešla od 50.000 do 100.000 km, Audi drži prvo mjesto, dok su najviše padali Chevroleti (čak 21,36 posto neispravnih). No i ovdje je starost automobila igrala značajnu ulogu. Audi je bio star u prosjeku 5,8 godina, a Chevrolet 12,22. Kod onih koji su prošli više od 100.000 km najpouzdanijim se pokazao Mercedes sa 9,79 posto neispravnih (prosječna starost 10 godina), dok je najviše kvarova ima Daewoo – čak 40,11 nije prošlo tehnički iz prve. Prosječna starost im je bila nešto preko 21 godine. Kod automobila mlađih od pet godina nije se iskazao Fiat. Od 2500 bilo je 134 neispravna – čak 5,36 posto.

Što ako vozilo padne na tehničkom pregledu?

Zaboravite na stres ako vaše vozilo ne zadovolji uvjete tehničke ispravnosti. Ako vam se dogodi pad na tehničkom pregledu vozila, naš Autopass je inovativno rješenje koje vam omogućuje besplatan popravak.