Rally automobili predstavljaju vrhunac inženjerske inovacije i vozačke spretnosti, kombinirajući nevjerojatne performanse s izdržljivošću potrebnom za savladavanje najtežih terena i uvjeta na svijetu. Prvo reli natjecanje s ciljem održano je 1911. u Monte Carlu. U svijetu se održava mnoštvo rally utrka, a i Hrvatska ima svoju utrku – WRC Croatia Rally. Ovo je vrlo zahtjevan sport u kojem su i vozači i automobili posebno pripremljeni. Na stranici Road&Track naveli su primjere automobila idealnih za start sudjelovanja u relijima.

Najpoznatiji rally automobili

Na stranici Road&Track naveli su primjere automobila idealnih za start sudjelovanja u relijima.

Honda Fit

Honda Fit jedan je od mnogih hatchback vozila s ovog popisa, uglavnom zato što su lagani, kompaktni i lako ih je pretvoriti u trkaće automobile. Plus Honde je i što je pouzdana, pa je to jedna stvar manje o kojoj morate brinuti kada prvi put vozite reli. Još jedan model pogodan za ovakve utrke je Civic.

VW

Stari Golfovi i Golfovi GTI nevjerojatno su jednostavni automobili koji su dovoljno lagani i agilni da se u njima možete zabaviti.

Subaru

Subaru Impreza je neizbježan izbor. No, iako turbo motori mogu biti zgodni, možda i nisu za početnike. Sposobnost brze vožnje i kočenje lijevom nogom ključno je prije prelaska na veću snagu, a Subaru Impreza 2.5RS savršena je za takve stvari. Odličan izbor je i Subaru BRZ.

Nissan

Nissan 240SX poznat je po tome što je fantastičan drift automobil, s pogonom na zadnje kotače, ali je i prilično dobar reli automobil. Njegova uravnotežena šasija i pokretljivost znače da je lako naučiti kako nositi brzinu na zemlji.

BMW

Na ovom popisu našao se i BMW serije 3 generacije E30 koji se proizvodio od 1982. od 1994. Iako sad već možda postaje prestar i poželjan da bi bio automobil za reli, još ima ponuda koje se mogu pronaći, ako pogledate na pravim mjestima. E36-generacija serije 3 savršena je alternativa. Uz neke modifikacije, čini ga solidnim reli strojem.

Ford

Ford Focus SVT u reli zajednici je jedna od zvijezda. Lagana šasija koju je lako naučiti koristiti i poboljšati savršena je za početnike i veterane, što je razlog zašto ih ima toliko mnogo trkača. Ford Escort prve i druge generacije neki su od najpopularnijih reli automobila u Europi.

Toyota

Toyota se godinama natjecala sa Celicom u WRC-u, što znači da ima puno nasljeđa koje ga podržava na pozornici. Uzmite u obzir tu prepoznatljivu Toyotinu pouzdanost i dobit ćete jedan solidan trkaći automobil.

Porsche

Stari Porsche može se činiti kao čudan izbor za početnike, ali Porsche 944 je jeftin i dovoljno uravnotežen da se većina novih vozača može nositi s njime. Dijelove je možda malo teže nabaviti, ali vjerojatno se isplati potruditi.

Fiat

Cijene Fiata 500 Abartha počinju padati, što znači da ih sve više i više ljudi počinje pretvarati u trkaće automobile. Mala veličina znači da vam neće biti teško izbjeći drveće, a taj maleni motor s turbopunjačem trebao bi pružiti dovoljno snage za zabavu izvan ceste.

rally automobili

Neobični Rally automobili

Rally automobili su se također pojavljivali u neobičnim izdanjima. I dok su Toyota Celica, Lancia Delta HF-integrale, Subaru Impreza, Ford Focus ili Mitsubishi Lance logičan izbor i učestali sudionici reli utrka, tijekom godina bilo je i nekih iznenađenja.

Tako se 1981. na reliju Paris-Dakar pojavio Rolls Royce Corniche, čiji je nastup financirao Christian Dior promovirajući svoju mušku kozmetičku liniju pod nazivom Jules. Usprkos tome što je 6,75-litarski motor zamijenjen za Chevroletov V8 s 350 konja te što je umjesto Rollsovog ovjesa na ovaj Corniche montirano kompletno podvozje s Toyote Land Cruiser HJ45, ovaj automobil nije postigao zapažen rezultat. Ali ideja je ionako bila reklama. I to dobra jer se dan-danas priča o njoj.

Drugi automobil koji bi rijetko tko povezao s relijima je popularna “Žaba” – Citroen DS. No, davne 1959. godine prvi put je pomela konkurenciju na Rallyju Monte Carlo te nizala dobre rezultate punih 11 godina, kada je i sam model bio na zalazu.

Podsmijeh je izazvao i Saab 96 koji se 1962. pojavio na startu Rallyja Monte Carlo. Okruglasta silueta i dvotaktni motor s tri cilindra nisu ulijevali povjerenje, no u rukama legende Erika Carlssona ovaj Saab 96 je upisao svoju prvu pobjedu.

Na prašnjavim putevima pojavio se čak i Ferrari 308 GTB, iako ga svi s razlogom smatraju cestovnim automobilom. Ideja nije zaživjela – ali dogodilo se.