Problem s akumulatorom može biti sasvim jednostavan – ispraznio se jer mu je prošao rok. Jednostavno je i otklanjanje problema – kupite novi akumulator. No, što ako mu još nije bilo vrijeme, a ipak je prestao raditi? Uzrok je problem u električnom sustavu, što svakako morate provjeriti prije nabavke novog akumulatora. U protivnom, dogodit će vam se da i novi prestane raditi. Kako bi to izbjegli morate provjeriti sljedeće kod autoelektričara:

ISPRAVNOST ALTERNATORA

Da bi se akumulator dobro punio, napon alternatora, u području srednjih okretaja motora, treba biti 14,2 V do 14,5 V. Ako je izvan tog naponskog intervala, problem je u regulatoru napona i/ili ispravnošću alternatora. Kod starijih automobila, odnosno onih s puno kilometara (150.000 km i više) preporučljivo je alternator servisirati i preventivno kako bi stvarao manje mehaničke otpore i proizvodio više električne energije.

POTROŠNJA ELEKTRIČNE ENERGIJE U MIROVANJU

Elektronički modul uključen je u programu “spavanja”, a za održavanje nužnih funkcija, poput elektroničke blokade paljenja, jakost struje ne smije prelaziti 5 mA. Ako je veća problem je u elektroničkom modulu ili instalaciji. U prvom slučaju nužno je reprogramirati sustav, a u drugom popraviti električnu instalaciju na mjestu gdje struja ‘preskače’.

ISPRAVNOST ANLASERA

Kod starijih automobila preporučljivo je servisirati anlaser (elektropokretač) preventivno, pri čemu se tokari rotor te mijenjaju i podmazuju ležajevi. Stvarat će manje mehaničke otpore i trošiti manje električne energije za pokretanje (paljenje) motora.

Zato kada se suočite s problemima s akumulatorom dobro je provjeriti uzroke ovim redom:

  • Je li akumulator neispravan ili dotrajao,
  • je li neispravan regulator napona
  • je li alternator neispravan ili dotrajao
  • je li neispravan elektropokretač
  • ima li pada napona u električnim vodovima, neispravnih električnih konektora i kontakata ili neispravnosti u električnim i elektroničkim sustavima