Realna potrošnja goriva – od rujna 2018. godine, nerealan NEDC protokol za testiranje tvorničke potrošnje zamijenjen je mnogo realnijim WLTP-om po kojem se umjesto u laboratorijskim uvjetima na valjcima sada vozi na cesti i s dosta agresivnijim stilom vožnje. Rezultat je realnija tvornička potrošnja za automobile. Koliko je deklarirana tvornička potrošnja sada bliža realnoj, odlučili smo provjeriti testom sa 6 aktualnih modela.
Realna potrošnja goriva – Pozadina
Tvorničke vrijednosti potrošnje goriva koje su proizvođači još do nedavno navodili za svoje automobile bile su u realnosti samo pusta želja proizvođača. Realna potrošnja bila je gotovo uvijek osjetno veća, nerijetko i drastično veća od prikazane. To smo prije pet godina dokazali u velikom testu u kojem smo testirali potrošnju šest automobila u realnim gradskim uvjetima. Unatoč tome što smo vozili vrlo defenzivno i štedljivo, na kraju testa su svi auti imali veću potrošnju od tvornički deklarirane i to od 5 do 30 posto veću, ovisno o modelu.
WLTP protokol i WLTP potrošnja
Naći šest automobila kod kojih uopće možemo usporediti realnu s tvorničkom potrošnjom bilo je vrlo teško. Naime, iako je WLTP protokol već nekoliko godina u službenoj uporabi, i svi proizvođači testiraju po njemu, prikaz tih podataka prema kupcima još je svojevrsna siva zona. Tako da ćete kod većine automobila u službenim tehničkim podacima danas naći samo kombiniranu WLTP potrošnju. Kolika je ona u specifičnim uvjetima, navode samo rijetki proizvođači.
Kod WLTP-a više nema potrošnje u gradu, izvan njega i kombinirane, već se testira potrošnja pri niskim, srednjim, visokim i vrlo viskom brzinama. Iz tih vrijednosti dobiva se kombinirana potrošnja. Pri niskim brzinama je broj zaustavljanja i ponovnih kretanja te ukupno trajanje stajanja najveći pa realno najbolje simulira gradske uvjete. Stoga smo za naš test koristili upravo te tvorničke vrijednosti.
Realna potrošnja goriva – Test
U testu smo koristili šest aktualnih modela automobila različitih klasa i s različitim pogonima: Citroen C3 Aircross, Audi Q5, Toyotu Yaris, Mercedes C-klase, Renault Megane Conquest i Volkswagen Caddy. Za razliku od prošlog testa, u aktualnoj testnoj floti je bio samo jedan potpuno benzinski i jedan potpuno dizelski model. Dva su bili klasični hibridi, a dva modela imala su dodatak blage hibridne tehnologije koja se ne primijeti u vožnji no pomaže da se nešto malo smanji potrošnja.
Koliko naši auti u realnom prometu odstupaju od tvorničke potrošnje, provjerili smo na zahtjevnoj gradskoj ruti u vrijeme dnevne zagrebačke prometne gužve koja je bila identična kao i na prošlom testu. Startali smo na Aleji pomoraca u Novom Zagrebu, nastavili Avenijom Većeslava Holjevca, Ulicom Hrvatske bratske zajednice, Ulicom grada Vukovara, Miramarskom, Gajevom, Zelenim valom do Savske, preko Jadranskog mosta i Avenijom Dubrovnik natrag do polazišne točke. Dužina od 12,2 kilometara približna je prosječnoj udaljenosti koju stanovnik većih hrvatskih gradova dnevno prevali zbog odlaska na posao i povratka s njega tako da se na toj udaljenosti može vidjeti najrealnija prosječna potrošnja.
Više od 20 semafora na ruti, dionice s ograničenjem brzine od 30 do 70 km/h i gust promet bili su veliki test za štedljivost naših kandidata. Jedino na čemu smo pokušali uštedjeti bio je stil vožnje. Naime, trudili smo se što je manje moguće stiskati gas i mijenjati brzine na način na koji to sam automobil sugerira, dakle što je ranije moguće kako bismo ostvarili što veću uštedu. Kod modela s automatskim mjenjačima koristili smo Eco način vožnje ako je takva funkcija bila raspoloživa. Također start-stop sustavi su na svim autima bili uključeni. Poštovali smo ograničenja brzine, no unatoč tome, čitavo smo vrijeme pratili ostatak prometa u gradu, vozili u koloni, kretali sa semafora jednako hitro kao i drugi vozači i povremeno čak bili brži od pojedinih drugih automobila.
Koji automobili su imalni realnu potrošnju najbližu deklariranoj?
Mali SUV Citroen C3 Aircross s ručnim mjenjačem i benzinskim motorom 110 KS na testu je trošio 7,3 l/100 km, što je samo šest posto više od deklarirane WLTP potrošnje.
Veliki luksuzni SUV Audi Q5 s TDI dizelskim motorom i blagom hibridnom tehnologijom na testu je trošio 6,7 l/100 km, što je deset posto više od deklariranog.
Hibridna Toyota Yaris nas je oduševila s potrošnjom od 3,8 l na 100 kilometara, no i to je bilo nešto iznad deklariranih tvorničkih vrijednosti, preciznije osam posto.
Mercedesova C-klasa s blagim hibridnim sustavom i benzinskim motorom trošila je 8,5 l/100 kilometara, što je čak manje od tvorničke potrošnje i to za dva posto.
Ugodno nas je iznenadio i hibridni Renault Megane Conquest s potrošnjom od 5,5 litara na 100 kilometara što je pet posto manje od tvornički deklarirane potrošnje.
Putnički Volkswagen Caddy s klasičnim dizelskim motorom trošio je 6,1 l/100 kilometara ili sitnih dva posto više od tvorničke potrošnje.
Model | Motor | Cijena | Tvornička potrošnja | Testna potrošnja | Razlika |
Citroën C3 Aircross Puretech 110 | Benzinski, 110 KS | 150.400 kn | 6,9 l | 7,3 l | + 6 % |
Audi Q5 40 TDI Quattro | Blagi hibridni dizelski, 204 KS | 438.343 kn | 6,1 l | 6,7 l | + 10 % |
Toyota Yaris 1.5 VVT-i Hybrid | Hibridni benzinski, 116 KS | 134.100 kn | 3,5 l | 3,8 l | + 8 % |
Mercedes C200 | Blagi Hibridni benzinski, 204 +20 KS | 363.317 kn | 8,5 l | 8,7 l | – 2 % |
Renault Megane Conquest E-Tech 145 | Hibridni benzinski, 145 KS | 183.900 kn | 5,5 l | 5,8 l | – 5 % |
Volkswagen Caddy 2.0 TDI | Dizelski, 122 KS | 232.509 kn | 6,1 l | 6,0 l | + 2% |
Zaključak
Dakle za razliku od prošlog testa u kojem su svi auti trošili više, u ovom su dva modela čak trošila manje od deklariranih vrijednosti. Oni koji su trošili više odstupali su jako malo od tvorničke potrošnje, maksimalno 10 posto. U prošlom testu je to odstupanje iznosilo i do 30 posto. Novi testni WLTP protokol zaista pokazuje mnogo realniju, usudili bismo se reći i gotovo potpuno realnu potrošnju automobila. Naravno, pod uvjetom da vozite defenzivno i umjereno. Ako volite stiskati gas, ne podnosite start-stop sustav i uvijek ga isključujete i ne mijenjate brzine na vrijeme sigurno ćete potrošiti više od deklarirane potrošnje.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024 -
Povećana potrošnja goriva - Saznajte moguće uzroke
studeni 8, 2024 -
Poliranje farova - Izbjegnite pad na tehničkom pregledu
studeni 5, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023