Testirali smo! Realna potrošnja goriva na 5 različitih automobila
Od rujna 2018. godine na snazi je nova procedura za mjerenje potrošnje goriva. Umjesto po dotadašnjem protokolu NEDC, potrošnja se počela mjeriti po mnogo realnijem WLTP-u.
Koliko je WLTP realan, pokušali smo otkriti u testu pet različitih novih automobila. Za njih smo uzeli službene tvorničke NEDC i WLTP podatke o potrošnji te ih usporedili s potrošnjom koju smo mi ostvarili tim autima na testu uz umjerenu vožnju gradom i otvorenom cestom. Naš stil vožnje nije bio agresivan, no daleko od toga da smo bili spori. Kretali smo se, ubrzavali i usporavali poput većine drugih vozača automobila, pa bi naši rezultati trebali biti prilično realni. Testna ruta se sastojala od otprilike 70 posto gradske vožnje te 30 posto vožnje po otvorenoj cesti. Za usporedbu smo uzeli kombiniranu tvorničku potrošnju po prilično nerealnom starom NEDC protokolu te kombiniranu tvorničku potrošnju po WLTP-u koja se sada izražava u vrijednostima od minimalne do maksimalne. Sve vrijednosti preuzeli smo iz službenih tehničkih podataka proizvođača.
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI – benzinac, 150 KS
Nova Octavia se u karavanskom benzinskom izdanju pokazala prilično štedljivom. S prosječnom potrošnjom od 6,5 l/100 km u kombiniranoj vožnji ostali smo u granicama onoga što obećava WLTP, dok je gradska potrošnja ipak bila minimalno veća od tvorničkih WLTP vrijednosti – 7,1 l/100 km.
NEDC kombinirana potrošnja: 4,9 l/100 km
WLTP potrošnja: 5,3 – 6,7 l/100 km
Kombinirana potrošnja na ORYX testu: 6,4 l/100 km
Opel Astra 1.2 Turbo – benzinac, 130 KS
Obnovljena Astra s novim i osjetno štedljivijim benzinskim motorom nije trošila mnogo, no potrošnja na našem testu ipak je bila za trunku veća od službene Opelove potrošnje po WLTP protokolu. Kombinirano smo trošili 5,9 l/100 km, a u gradu 6,7 l/100 km.
NEDC kombinirana potrošnja: 4,5 l/100 km
WLTP potrošnja: 5,2 – 5,6 l/100 km
Kombinirana potrošnja na ORYX testu: 5,9 l/100 km
Mercedes 200 d – dizelaš, 160 KS
Redizajnirana C-klasa s dizelskim motorom pokazala se iznimno štedljivim autom, a vrijednost (5,2 l/100 km) koju smo dobili na testu je negdje na razini prosjeka onoga što Mercedes obećava u svojim službenim WLTP podacima. U gradu smo trošili 6,0 l/100 km.
NEDC kombinirana potrošnja: 4,3 l/100 km
WLTP potrošnja: 4,7 – 5,7 l/100 km
Kombinirana potrošnja na ORYX testu: 5,2 l/100 km
Toyota C-HR 2.0 Hybrid – hibrid, 184 KS
I Toyotina tvornička potrošnja po WLTP-u je prilično realna. Na našem testu smo trošili samo „mrvicu“ više od deklariranog. Kako su hibridi u pravilu štedljiviji u gradu, testni rezultat s gradskih ulica bio je još bolji – 5,2 l/100 km.
NEDC kombinirana potrošnja: 4,0 l/100 km
WLTP potrošnja: 5,2-5,3 l/100 km
Kombinirana potrošnja na ORYX testu: 5,4 l/100 km
Nissan Leaf 40 kWh – električni, 150 KS
Električni Nissan na testu je imao gotovo identični doseg od onog prikazanog u službenim podacima. U gradu je on čak iznosio 330 km. Ipak valja uzeti u obzir da je test izveden u idealnim vremenskim uvjetima kad nije bilo potrebno niti grijanje ni previše intenzivan rad klime. U zimi bi doseg ovog auta sigurno pao za 30 do 50 km jer grijanje i klima jako troše bateriju električnog auta.
NEDC doseg s punom baterijom: 350 km
WLTP doseg s punom baterijom: 270 km
Doseg na ORYX testu: 265 km
Zaključak
Tek sada imamo i službenu potvrdu za ono što su vozači tvrdili desetljećima. NEDC podaci o potrošnji izuzetno su nerealni te je rezultate gotovo nemoguće postići u realnom prometu. WLTP potrošnja gotovo je u potpunosti realna, kako je pokazao naš test. Ipak, vozite li se agresivnije, vama će auto zasigurno trošiti još 1-2 litre više nego na testu. Isto vrijedi i za one koji konstantno voze kad su velike gužve.
WLTP protokol i rezultati dobiveni njime mnogo su transparentniji prema kupcima. Šteta što zakonodavci još nisu u tehničkim podacima auta uveli obavezno prikazivanje potrošnje po WLTP-u. Naime, samo neki proizvođači javno objavljuju ove podatke, dok se drugi i dalje drže nerealnih NEDC podataka. WLTP je doduše obavezan prilikom testiranja i homologacije u službenim dokumentima, no za javnost mnogi proizvođači još uvijek dobivene vrijednosti preračunavaju u NEDC i tako ih serviraju potencijalnim kupcima.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024 -
Povećana potrošnja goriva - Saznajte moguće uzroke
studeni 8, 2024 -
Poliranje farova - Izbjegnite pad na tehničkom pregledu
studeni 5, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023