Kao i sve drugo za čime žudimo da što duže traje, i klima uređaje treba pravilno održavati. Vjerujemo da ima pregršt stvari koje ste o klima uređajima htjeli pitati prošlih sezona, no niste imali koga. U većini slučajeva «pitaj servisera» nije dolazilo u obzir jer oni jedva čekaju da vam nešto naplate. Čak i topli savjet. Pa kako onda produžiti vijek svoje klime?
U nastavku pročitajte naših nekoliko toplih savjeta.
Na koliko stupnjeva hladiti prostoriju?
Hlađenje klima uređajem za vas predstavlja ugodu i neće utjecati na vaše zdravlje pridržavate li se preporučenih temperatura za rashlađivanje, odnosno grijanje, koje ne bi smjele varirati više od 5 do 7 stupnjeva u usporedbi s vanjskom temperaturom. Svaki stupanj iznad spomenute temperature vaš organizam i organizme vaših ukućana može dovesti u temperaturni šok kada tijelo naglo prelazi iz hladnijeg u topliji prostor i obrnuto. Također, za svaki dodatni stupanj kojim rashlađujete prostoriju, troši se dodatno 3 do 10% više energije, ovisno o razredu klima uređaja kojeg posjedujete. Kao što sigurno znate, klima uređaji raspoređeni su u 7 razreda, od A koji je najučinkovitiji pa do G koji je najlošiji i koji troši najviše energije. Zato, kada kažemo da se skuplji klima uređaj iz višeg razreda dugoročno isplati, ne pričamo bajke.
Koliko često je klima uređaj potrebno servisirati?
Godišnji servis klima uređaja preporučuje se iz nekoliko razloga: čuva mogućnost korištenja garancije klime, otklanja potencijalne probleme čiji popravci bi bili skupi, ali i čuva kvalitetu zraka te samim time zdravlje ukućana. Godišnji servis sastoji se od čišćenja i vanjske i unutrašnje jedinice – ispiranja odvoda lužinom, dezinfekcije isparivača, ispuhavanja kondenzatora vanjske jedinice, kontrole tlaka plina i temperature ispuha. Filter za zrak potrebno je mijenjati redovito, a ako je klima u punom pogonu cijeli mjesec, onda i na mjesečnoj bazi. Naravno, servis ne smijete raditi sami ako za to niste ovlašteni, a cijena servisa koštat će vas oko 250 kuna godišnje, što je malo ako uzmete u obzir činjenicu da tako čuvate svoje zdravlje.
Zašto se iz unutarnje jedinice povremeno čuje pucketanje?
Kada klima postigne zadanu temperaturu, vanjska jedinica prestaje s radom, dok unutarnja nastavlja cirkulirati zrak. Mijenjanjem temperature kućišta postepeno dolazi do širenja ili skupljanja plastike, što posljedično proizvodi zvukove pucketanja. Ova pojava zove se dilatacija plastike i nije opasna niti za klimu niti za ljudsko zdravlje.
Zašto klima preko ljeta izbacuje vodu iz unutarnje jedinice?
Mnogi su u panici kada im procuri klima i trkom zovu ovlaštenog servisera ne bi li riješio problem. Istina je sljedeća: voda u klimi teče u dva smjera, što ovisi o kondenzatu koji nastaje na hladnim dijelovima klime. Zimi je hladnija vanjska jedinica pa za vlažnih dana iz nje teče voda, dok se ljeti korištenjem hlađenja hladi unutarnja jedinica, a vruća vlaga iz zraka pretvara se dodirom s hladnom površinom u tekućinu. Prije negoli pozovete ovlaštenog servisera, provjerite nije li se začepio kraj odvoda kondenzata ili je posuda za otjecanje vode puna. Ako ste oba potencijalna problema provjerili i na njih reagirali, a voda i dalje curi, isključite vaš klimu i tek tada pozovite ovlaštenog servisera.
Zašto klima uređaj ponekad prestane s radom i napravi čudan zvuk?
Čudno pištanje iz klime popraćeno prestankom rada zapravo je posljedica odleđivanja uređaja. Riječ je o normalnom stanju klime do kojeg dolazi kada su vanjske temperature niske. Ova, popularno zvana defrost opcija služi kako bi se vanjska jedinica oslobodila eventualnog leda koji se na njoj nakupio.
Trebam li znati baš sve funkcije programiranja klima uređaja?
Ne da trebate, nego morate znati. Zašto? Pažljivim programiranjem uređaja spriječit ćete njegov stalan nepotrebni rad te time i trošenje uređaja, ali i nepotrebnu potrošnju energije. S ovih nekoliko funkcija klimom upravljate daljinskim upravljačem. To su funkcije kojima se mijenjaju temperatura hlađenja i grijanja, odvlaživanja, ventilacije, smjer puhanja, postavljaju timeri za uključivanje i isključivanje klime u zadano vrijeme. Ne budite lijeni i pridržavajte se uputa, a kada dođete kući vrući s posla, zdravije je i pametnije otuširati se u mlakoj vodi, nego pojačati klimu «do daske».
Zašto mi savjetuju koristiti inverter?
Inverter je poseban sustav koji će pomoći klimi da u kraćem period postigne željenu temperature. Za razliku od običnih klima uređaja, klima uređaji s inverterom imaju više razina hlađenja, odnosno grijanja. Nakon što klima s inverterom postigne željenu temperaturu, potrebna je mala snaga za njezino održavanje. Ukratko, pomoći invertera štedjet ćete vrijeme i energiju potrebnu za klimatiziranje.
Gdje servisirati staru klimu ili kupiti novi po povoljnim cijenama?
Vašu staru klimu servisirati možete u bilo kojem servisnom centru za klima uređaje.
Odgovori Otkaži odgovor
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Najbolje zimske gume 2024 - ADAC testiranje
prosinac 2, 2024 -
Novi sigurnosni sustavi za nove automobile
studeni 26, 2024 -
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023