Jedrenje s bočnim vjetrom brzo je i zabavno. Samo popustite škotu i jedrite brzo. Ali da bi maksimalno iskoristili genovu, treba raditi malo više. Kada je škota genove opuštena, mjesto gdje je genova pričvršćena za škotu treba ići naprijed i van palube. Evo zašto:
Kao prvo, kada se škota genove opusti kako bi otpali što više niz vjetar, stražnji rogalj se podiže i omogućuje vrhu jedra da se izvrtanjem raširi. Što se više širi, to više vrh jedra podiže rogalj, čime se gubi pogonska sila. Pomicanjem klizača genove naprijed drži trimani kut korektnim tako da se vrh genove ne širi.
Također, što više otpadate i otpuštate glavno jedro, ono se pomiče prema genovi i zatvara prorez između dva jedra. To usporuje plovidbu. Micanjem vodilice van prema ogradi mičete vanjski porubnik što dalje od glavnog jedra.
Da bi postavili vodilicu van palube, potrebna vam je još jedna škota i koloturnik. Koloturnik se stavi na šinu ograde, ili možete montirati ušicu (sa stražnjom podloškom) na vanjskom rubu palube.
Vodilica koloture trebala bi biti postavljena dovoljno naprijed da ne dozvoli dizanje kraka genove. Kad pogledate jedro, sve pruge na jedru bi trebale imati blagi luk. Klizač na unutarnjoj šini je u normalnoj poziciji za jedrenje u vjetar, dok je vanjska vodilica četiri stope (1,22 m) naprijed.
Kada orcate, samo trebate prilagoditi vodilicu genove prema naprijed ili natrag da dobijete korektan trim jedra. Dobra metoda brzog prilagođavanja za orcu je da jedro istovremeno dotakne lande i gornji križ. Kada jedrite s bočnim vjetrom, jedra se pomaknu daleko od broda, pa gubite ovaj jednostavni pokazivač.
Brza metoda kod jedrenja u bok je pomaknuti vodilicu dovoljno naprijed tako da kut škote genove bude usmjeren prema sredini prednjeg ruba jedra. Naravno, provjerena metoda za pravilan položaj vodilice je da sva tri pokazivača vjetra (vunice) budu u istom položaju. Ako gornji unutarnji indikator vijori prema gore, pomaknite vodilicu još više naprijed.
Postoje slučajevi kada je primjeren položaj vodilice negdje na sredini između vanjske i normalne šine. U tom slučaju treba trimati s obje škote dok se jedro ne dobije u pravilan položaj. Obratite pozornost kako se prsten roglja izokrenuo kada je pod tenzijom obiju škota.
Vanjska vodilica bi trebala dobro otvarazi prostor između glavnog jedra i genove, kako vrh genove ne bi bio loše podešen.
Odgovori Otkaži odgovor
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024 -
Povećana potrošnja goriva - Saznajte moguće uzroke
studeni 8, 2024 -
Poliranje farova - Izbjegnite pad na tehničkom pregledu
studeni 5, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023