Kao i u običnom životu, zanemarivanje malih stvari može dovesti do velikih problema. To se može lako provjeriti u svakodnevnom životu, a na moru se problemi multipliciraju, jer pomoć nikada nije pri ruci, a problemi se uglavnom pojavljuju kada ih najmanje trebate (po noći, za vrijeme nevremena, i u sličnim prilikama). I najmanje gluposti mogu skupo koštati, samo pitajte tipa koji je zaboravio instalirati obični čep na trupni odvod.

Želite li izbjeći velike probleme? Pazite na sitnice, kao što su ove:
Uvijek budite koncentrirani za kormilom – zanemarivanje ove prakse je među prvih pet čimbenika koji doprinose nesrećama na moru (i ne samo na moru). Zavirite na trenutak u svoj mobitel, čak i pri maloj brzini, i vaš će brod krenuti vlastitim smjerom – i ugroziti plivača, drugog nautičara ili sebe samog i svoju posadu. Pazite! Prestanite biti zombi dok se krećete zbog sigurnosti drugih i samog sebe. Facebook i ine društvene mreže nemaju noge, neće nikud pobjeći.

Pratite vremensku prognozu – Dugoročna prognoza pomaže u planiranju putovanja, ali prije kretanja na put provjerite još jednom što vas čeka vani na otvorenom moru. Redovno praćenje prognoze za pomorce DHMZ-a mogu vam pomoći prilagoditi vaš izlazak u skladu s uvjetima. U odluku o kretanju uključite i vlastita zapažanja. Uhvaćeni u oluji? Ne jurite kroz nju da biste došli do luke – pronađite sigurno utočište i pričekajte. Često je puno sigurnije ostati vani na uzburkanom moru nego se razbiti o stijene blizu neke luke.

Napunite rezervoar gorivom do vrha. Nikad nije ugodno ostati bez goriva, pa ni u blizini luke ili sidrišta. No na otvorenom moru to može biti vrlo opasno. Zato igrajte na sigurno, kretanjem s najmanje 25 posto više goriva nego što mislite da ćete trebati. Nikad ne znate što se putem može desiti, pa morate negdje nepredviđeno ostati. Držite se izreke naših starih, da je bolje imati nego nemati!

savjeti za plovidbu

Svjetla, zvuk, akcija! – Krenuli ste s neispravnim navigacijskim svjetlima, sigurni da ćete se vratiti prije mraka i da neće biti potrebna. Ali niste. I onda dolazi do nezgodnih situacija ili nesreća. I rog za maglu je zakazao, jer tko zna kad je zadnji put upotrebljen. No zato je zviždaljka uvijek spreman backup koji će pomoći u izbjegavanju sudara (ima je svaki prsluk za spašavanje).

Napuhnute činjenice – Prsluci za spašavanje na napuhavanje su pri ruci, ali kod njihovih sustava za napuhavanje možda treba zamijeniti poneki dio, bez obzira jesu li bili napuhani ili ne; provjerite naljepnice prsluka ili upute proizvođača. Ne zaboravite povremeno napuhati prsluk kako bi provjerili da nema kakvu rupu. Ako imate stare plutajuće prsluke ne zaboravite povremeno provjeriti da nisu pohabani ili imaju neke druge nedostatke. Zlu ne trebalo!

Ako vam se ne da detaljno ponoviti pravila izbjegavanja sudara na moru, barem zapamtite:
Dva motorna broda koja idu jedan prema drugome moraju skrenuti desno. Ako se njihovi kursovi križaju, onaj kojemu je drugi brod s desne strane mora skrenuti desno. Ako pretječete neki brod, morate dati prednost brodu kojeg pretječete.

Kod jedrilica, ona koja dobiva vjetar s desne strane (jedriličari kažu ima desne uzde) ima prednost, a ako dobivaju vjetar s iste strane ona u zavjetrini ima prednost. Bez obzira na pravila, ako se sudarite s nekim drugim brodom, barem ste djelomično krivi.

Izbjegavajte alkohol dok plovite, jer čak i mala količina alkohola, pivo ili dva, može pomutiti prosudbu i usporiti reflekse, dvije stvari koje si ne možete priuštiti nasred mora.

Po svemu navedenom, ispostavlja se da na moru nema malih stvari, već samo stvari koje vam mogu pomoći da izbjegnete velike probleme.

Izvor: USCG

Odgovori