Tehnike kako dohvatiti priveznu plutaču savršen je način za praksu i pripremu za sljedeći korak vezanja za plutaču.
Prvo, potrebno je dobro osmotriti kako okolni brodovi leže na plutačama i najbolje je pristupiti iz sličnog kuta. Svako plovilo će vjerojatno stajati pod malo drugačijim kutovima, ali sva slične dužine i težine će biti u istom smjeru. Potom se malo odmakne od plutače, barem za dužinu broda, tako da se može utvrditi vlastiti kut poravnanja i ustanoviti koliko brzo brod reagira na struje i vjetar. Jednom lijepo poravnan, može se započeti s pristupom, održavajući brzinu tako da posada ima vremena utvrditi i prenijeti precizne upute o lokaciji plutače.
Uspješno privezivanje za plutaču ovisi o dobroj komunikaciji posade i skipera jer će plutača vjerojatno nestati sa skiperovog vidokruga dok joj pristupa. Moguća je verbalna komunikacija, ali bolje je koristiti ručne znakovne signale. Osoba na pramcu obično je okrenuta prema naprijed i njen se glas lako izgubi u vjetru. Različite plutače imaju različita pripojenja. Neke imaju omču ili alku za podizanje pomoću kojih se mogu uhvatiti čakljom (mezomariner), kako bi se provuklo uže i vezalo ga za bitvu. S današnjim modernim čakljama moguće je u jednom potezu uhvatiti plutaču i provući uže kroz nju.
Na većim motornim brodovima, pramci su često previsoki, pa joj je najlakše prići krmom ili upotrijebiti laso koje se spusti na plutaču. U principu, praktično iskustvo nas uči da je prilaz krmom lakši za sve vrste brodova, jer se s niske krmene platforme bova najlakše dohvati. Kad se uže veže za nju, bez problema se prebaci i veže za pramac.
Važno je napomenuti da se brod nikako ne veže za tu gornju omču ili alku, jer njihova je jedina uloga da se bova lakše dohvati. Vezati se treba isključivo za alku ispod bove.
Jedino ako je boravak na sidrištu kratak a vrijeme posve mirno, može se privremeno vezati na gornju alku.
Odgovori Otkaži odgovor
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024 -
Povećana potrošnja goriva - Saznajte moguće uzroke
studeni 8, 2024 -
Poliranje farova - Izbjegnite pad na tehničkom pregledu
studeni 5, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023