Vanbrodski motori dolaze s ograničenim jamstvom (garancijom) koje daju proizvođači. Kada je u pitanju kupnja vanbrodskog motora, nije važna samo reputacija brenda, već i kvalitetan servis, onaj prije i poslije kupnje.
Kupnja vanbrodskog motora – Na što paziti
Gotovo sva ograničena jamstva proizvođača vanbrodskih motora pokrivaju greške na materijalima i kvaliteti izrade na određeno vrijeme. Ona NE pokrivaju uobičajeno održavanje, što spada pod odgovornost vlasnika. Zato se može reći, da će jamstvo pružiti spokoj vlasniku i da će, ako bude redovno i prema uputama održavao svoj motor, proizvođač za određeno vrijeme garantirati za uredan rad svog motora.
Na primjer, neka jamstva za vanbrodske motore, kada se koriste na brodovima za razonodu, pokrivaju defekte u materijalu i izradi na dvije do tri godine od dana prodaje (ovisno o vanbrodskom motoru kojeg kupite), uz isključenja opreme koja se posebno prodaje uz motore kao što su instrumenti, spremnici za gorivo i gibljiva crijeva, propeleri i pribor daljinskog upravljanja. Sve su te stavke pokrivene odvojenim ograničenim jamstvima.
Međutim, važno je naglasiti, da većina proizvođača imaju izuzeća koje njihovo jamstvo (garancija) ne pokrivaju, kao što su:
• Neprikladno održavanje,
• Šteta proizašla iz nesreće, kolizije, kontakta sa stranim objektima ili uronjavanje,
• Utrke ili korištenje vanbrodskog motora u natjecanjima,
• Neispravno skladištenje van sezone,
• Korištenje ulja ili sredstva za podmazivanje koja ne zadovoljavaju specifikacije proizvođača vanbrodskog motora,
• Modifikacija izvornih dijelova vanbrodskog motora,
• Izvlačenje broda/transportni troškovi.
Uglavnom, iako ne uvijek, ovi su izuzeci opravdani zbog prostog zdravog razuma. Ako motor ne održavate, van sezone ga ostavite u travi u nekom kutku dvorišta, ulijete staro ulje ili ga pokušate sami popraviti s dijelovima koje nađete u šupi, tada se nemojte iznenaditi ako vam u servisu ne budu priznali vaše jamstvo.
Vanbrodski motori – Produženo jamstvo/garancija
Tvornička jamstva omogućuju da u razumnom vremenskom periodu vaš novi motor bude zaštićen od dodatnih troškova, no za nešto malo više novaca moguće je kupiti produženo jamstvo koje će vanbrodski motor zaštititi još godinu-dvije.
Produženo jamstvo je kao mehanička polica osiguranja za vaš vanbrodski motor – vi se kladite da će se dio motora pokrivenog tim jamstvom u tom vremenu pokvariti, dok se proizvođač kladi da neće. Ako ste u pravu, to vam može zaštedjeti priličnu sumu novaca za popravak. U principu, to je neka vrsta fer i pravedne razmjene dobara za nešto što možda hoćete, a možda i nećete koristiti.
Pažnja!
Pazite kod kupnje vanbrodskog motora – ne pružaju sva produžena jamstva istu razinu zaštite. Kod mnogih se moraju platiti radni sati servisera ili su srazmjerno pokrivena sa starošću motora, te omogućuju popravak samo u određenim servisima. Kao i kod svih poslovnih dogovora, neka vam oči budu širom otvorene i ne trošite novce ni na kakve uvjete iz ugovora koji nemaju smisla. Ne donosite odluku odmah, već si uzmite vremena i uspoređujte. S malo surfanja po internetu možete doći do puno korisnih informacija.
Što učiniti da vas novi motor dobro služi i nikad ne iznevjeri (odgovornosti vlasnika)?
Jamstva za vanbrodske motore su dvosmjerna ulica: proizvođač garantira kvalitetu svog proizvoda, međutim i vi morate uraditi svoj dio posla kako bi većina stavaka iz jamstva bila zadovoljena. Ovdje je pet pravila kako bi vaš motor radio bez greške i da vam jamstvo ostane valjano:
1. Registrirajte svoj novi motor kod proizvođača kako bi jamstvo moglo započeti. Prodavač koji vam je prodao motor to je već učinio, ali ako niste sigurni, ispunite jamstvenu karticu koju dobijete s motorom (većinom se nalazi uz upute) i odmah je pošaljite proizvođaču (danas se to može napraviti i internetom).
2. Održavajte svoj motor. Možete ga nositi u servis kako je to objašnjeno u uputama o upotrebi ili to radite sami. Ovako ili onako, vodite evidenciju upotrebljenih materijala i što je napravljeno. Neodržavanje može utjecati na dobiveno jamstvo, a definitivno će skratiti vijek trajanja novog motora.
3. Koristite samo najbolja ulja, maziva, aditive i pročišćavaće kakvi se mogu nabaviti. Proizvodi koje preporučuje proizvođač motora testirani su za njihove motore, i ako su dovoljno dobri za one koji su motor napravili, morali bi biti dobri i za vas.
4. Pazite na svoj motor. Radite jednostavne stvari kao što je primjereno zagrijavanje prije nego date pun gas, te ga isperite svaki put nakon upotrebe.
5. Kod preuzimanja novog motora, budite sigurni da je na njemu napravljen nulti servis.
Odgovori Otkaži odgovor
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024 -
Povećana potrošnja goriva - Saznajte moguće uzroke
studeni 8, 2024 -
Poliranje farova - Izbjegnite pad na tehničkom pregledu
studeni 5, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023