Znate li koji je osnovni brodski problem kojeg su istražitelji pronašli na rabljenim jedrilicama ili gliserima diljem svijeta?

Ljuštenje trupa?
Ne.

Oštećenja palube?
Uh-uh.

Možda pukotine u trupu ili gel-premazu?
Niti blizu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Znate li koji je problem broj jedan na profesionalnim brodovima koji se s vremenom pojavljuju na jedrilicama? Mogu stajati velike svote novca zbog popravka i zamjene. Saznajte korake koje treba poduzeti kako bi već danas zaštitili svoj mali brod.

Kako zaštititi svoju brodicu od toga da ne bude živa pojedena?
Galvanska korozija osvaja prvu nagradu, kao najveći problem za jedrilice i motorne brodove bilo gdje u svijetu.

Ovaj problem je jednostavno spriječiti, ali i vrlo lako zaboraviti dok ne uništi skupu oputu i ostalu opreme. Ova puzajuća razarajuća bolest može srušiti brodski jarbol, uništiti bum, ili uzrokovati da se vitlo izvuče iz svog podnožja pod ogromnim opterećenjima glavnog jedra ili spinakera.

Kako zaštititi svoj brod od toga da se živ ne pojede! Pogledajte ovu jednostavnu tablicu, nazvanu tablicom “Galvanska serija”. Pokazuje one metale koji su najmanje plemeniti (najvjerojatnije će korodirati) i one koji su plemeniti (manje vjerojatno da će korodirati).

Metali na anodnoj strani (nepleminitiji) gube masu metala na katodnoj strani (plemenitiji). Metal uronjen u slanu vodu gubi masu mnogo brže od metala na slanom zraku. Slana voda stvara struju koja teče od nepleminitijih do plemenitijih metala.

Najprije provjerite tablicu prije nego što montirate komad zupčanika (blok, vitlo, klin, propeler, oćete, ožičenje, metalne kopče) na drugu metalnu površinu (osovina, jarbol, bum, ograda, kobilica, nosač, pramčana ograda).

Ako je moguće, izaberite dva metala koji su što bliže u tablici (tj. mesing i broncu, broncu i nehrđajući čelik) kako bi usporili učinke korozije.

Ispod vodene linije plovila postavlja se cink (anoda), a na vratilo propelera nehrđajući čelik ili bronca (katoda). Metal se troši ionizacijom, otapanjem u elektrolitu uz istodobno oslobađanje viška elektrona, koji kroz metal putuju prema plemenitijim dijelovima površine, katodama, gdje se vežu s oksidansima iz okoline. Na te primarne reakcije na elektrodama korozijskog članka obično se nadovezuju sekundarne reakcije, među kojima je najpoznatija hrđa. Patine na bakru i njegovim slitinama za razliku od hrđe, koče koroziju. Pazite koliko su anoda i katoda udaljene jedna od druge.

Iznad vodene linije plovila, galvanska korozija se usporava jer oprema više nije uronjena u morsku vodu. Ali još uvijek se mora nositi s korozivnim učincima soli i sprejova soli.

Srećom za nautičare, rješenje se nalazi među najjeftinijim i najlakšim načinima održavanja u pomorskoj industriji. Slijedite ova tri jednostavna pravila od majstora Marplea.

Marpleova čarobna pravila:
1. Umetnite disk za izolaciju između svih metalnih elemenata koji pokazuju široku odvojenost u tablici. Bilo koji ne-metalni materijal ili plastika kao što su najlon ili polipropilen, najbolje su za visokoopterećeno jedrilje. Napravite odvojene diskove debljine najmanje od 0,8 mm.

2. Proširite disk od 6,5 mm preko ruba okova, što stvara zaštitni rub “kapanja” za odvod slane vode od spojnih spojeva.

3. Premažite kopče iz nehrđajućeg čelika aluminijskim Anti-Seize mazivom. Inače, oksidacijska nakupina ispod vijaka iz nehrđajućeg čelika može ‘pojesti’ vijke ili učiniti skoro nemogućim poslom odvrnuti ih.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Slijedite ove jednostavne savjete kako biste smanjili troškove održavanja i zamjene na svom brodu. To će vam uštedjeti malo bogatstvo u troškovima popravka, a ujedno zaštititi od smrtonosne kuge zvane galvanska korozija.

Izvor: Captain John
www.skippertips.com

Odgovori