Ako u proljeće želite da svoj izvanbrodski motor upalite bez glavobolje, obavezno ga konzervirajte preko zime. Konzervacija će ga sačuvati od ekstremnih zimskih uvjeta, jer vlaga i smrzavanje svakako će napraviti nekakvu štetu koja će se iskazati na najgorem mogućem mjestu i u najgore vrijeme – po nevremenu nasred valovitog mora. Dugo zimovanje pogubno je za unutrašnje dijelove zbog vlažnog zraka tijekom zime.

• Prvo i osnovno, ako uz motor imate i uputstva proizvođača kako zaštititi motor preko zime, onda ih se striktno držite. Ako ih nemate, čitajte ovaj članak dalje.

• Za početak, stavite stabilizator goriva u rezervoar i isperite motor slatkom vodom iz vodovoda. Za taj postupak koristite slušalice (s vrtnim crijevom priključenim na slavinu) ili bačvu u koju se potopi noga motora (usis vode mora biti potopljen). Motor neka radi najmanje 10 minuta (20 minuta ako se motor koristio na moru), kako bi se isprala sva prljavština i naslage soli koje su se nakupile tijekom eksploatacije.
Ako je uliveni stabilizator goriva u boji, lako će se provjeriti da je prošao kroz cijeli sustav dovoda do filtera goriva.

• Neki majstori nakon toga na motor direktno spoje spremnik od nekih 10 litara u kojemu je ‘mješavina’ za prezimljavanje: 50 posto goriva sa stabilizatorom, 40 posto ulja za konzervaciju motora, te malo ulja za dvotaktne motore i antifriz. To će sačuvati sustav dovoda goriva i zamagliti motor u 5-minutnom radu.

• Još dok motor radi isključiti dovod goriva, pustiti da svo gorivo istekne iz sustava i motor neka se sam ugasi.

• Pred sam kraja uljem posprejati (zamagliti) karburator kroz dovod goriva (sprej za konzervaciju). Nasprejati pošteno kako bi sve površine bile dobro prekrivene antikorozivnim uljem.

• Nakon ispiranja slatkom vodom, motor treba ostati u uspravnom položaju da se iscijedi voda iz motora. Par puta kratko pokrenite starter kako bi se ispraznila pumpa za vodu. Dokle god je motor u uspravnom položaju voda će se cijediti van, pa nema potrebe ulijevati antifriz u rashladni sustav.

• Odvrnuti svjećice i posprejati cilindar kroz otvore. Par puta okrenuti zamašnjak da bi se na stijenkama stvorio uljni film. Očistiti svjećice, kapice i kablove i sve vratiti na svoje mjesto.

• Očistiti sve vidljivo, i pokretno i nepokretno. Na kraju sve posprejati WD-om (za zupčanike koristiti mast), kako korozija ne bi uzela maha preko zime.

• Ulje iz noge zamijenite novim kao i ono u karteru kod četverotaktnih motora.

• Isprazniti cijeli sustav goriva (rezervoar, cijevi, pumpu). Stari benzin bolje iskoristiti u kosilici za travu (ili nečem sličnom) nego da zbog starog benzina motor otkaže poslušnost negdje nasred mora. Ako je rezervoar nemoguće isprazniti u cijelosti, onda krenite obrnutim smjerom – napunite ga do vrha kako bi minimalizirali zračni prostor gdje se stvara kondenzacija. Dodati stabilizator u odgovarajućoj količini.

• Osovinu propelera očistiti i namazati mašću. Preko otvora ispušnog sistema staviti najlon kako vlaga ne bi ušla u motor. Kako je već rečeno, motor preko zime neka bude u uspravnom položaju.

Sada možete mirno dočekati novu nautičku sezonu.

Odgovori