U pogledu izbora boja automobila kupci automobila su bili i ostali konzervativci. Prvi masovno proizveden automobil, Ford Model T se zbog procesa proizvodnje mogao dobiti u samo jednoj boji. Danas se svaki model nudi u barem desetak različitih boja, no tri četvrtine kupaca i dalje bira prilično nemaštovite boje – bijelu, srebrnu, sivu i crnu.

Kupci u Hrvatskoj i svijetu ne vole maštovite boje automobila

Prema istraživanju jednog od vodećih svjetskih proizvođača boja PPG Industries u svijetu je najpopularnija bijela boja automobila u koju je obojeno čak 22% novih auta. Na drugom mjestu je srebrna s 20% udjela, a treća je crna koju “nosi” 19% novih automobila. Slijedi siva s 12%, a tek iza nje je nešto življa crvena boja s devet posto udjela. U plavu je obojeno 7% novih automobila, otprilike isto toliko i u smeđu, dok na zelenu i njene nijanse otpada 2%. Sve ostale boje zajedno čine manje od dva posto udjela.

boje automobila

U Europi je stanje vrlo slično. Najpopularnija je bijela s 23% udjela, slijedi crna s 21%, siva sa 17 posto i srebrna u koju je obojeno 13 posto novih automobila. Plava, crvena i smeđa su zastupljene s po 7% udjela, na zelenu otpada dva posto, a na ostale boje oko tri posto.

Hrvatska prati svjetske i europske trendove. I kod nas je bijela najpopularnija boja s 28% udjela, slijedi crna s 18%, siva s oko 17% i srebrna s oko 12%. Crvenu bira manje od deset posto kupaca novih automobila.

Vrlo konzervativan i nemaštovit odabir boja novih automobila ima nekoliko vrlo logičnih objašnjenja. Neke od najprodavanijih nijansa boja poput bijele i sive često se ne naplaćuju dodatno pa ih kupci, pogotovo velike flote i tvrtke radije biraju. Također, najpopularnije boje su i “najzahvalnije” kada je u pitanju prljanje, odnosno vidljivost prljavštine na njima. Mnogi kupci koji bi htjeli kupiti auto maštovitije ili življe boje to ne čine jer su svjesni da će kasnije mnogo lakše prodati auto neutralnije boje. Također, niti proizvođači i prodavatelji ne ostavljaju kupcima previše izbora.

boje auta

Iako u ponudi imaju desetak, ponekad i dvadesetak boja većina tih boja može se svrstati pod nijanse crne, sive, srebrne i bijele. Također, aute u nekim neobičnim življim bojama treba posebno naručivati i čekati na njih, nerijetko i mjesecima, dok su auti konzervativnih boja uglavnom na skladištu, spremni za isporuku.

Što boja automobila govori o vama?

Online stranica za kupovinu rabljenih automobila Cinch udružila je snage s psihologinjom za boje Suzy Chiazzari kako bi istražili što izbor boje otkriva o vama.

Boja automobila koja se najviše pretražuje na njihovoj stranici je crna, a kako kaže Chiazzari, to su kupci koji traže ‘bezvremenski’ stil koji ‘odiše elegancijom i sofisticiranošću’, prenosi The Sun. – To su obično vozači koji žele doći od točke A do točke B sa stilom, ali bez puno zbrke i nepotrebne drame. Crna obično znači i da ste pametni kupac, jer tamni automobili dulje izgledaju čisto nego oni svjetlijih boja – rekla je.

No, s druge strane, ističe, ako imate bijeli automobil, vjerojatno imate moderan, napredan duh i možete se prilagoditi svakom izazovu koji vam se nađe na putu. – Vozači bijelih automobila su  pedantni i vrlo organizirani, što je od vitalne važnosti kada je u pitanju održavanje automobila besprijekorno čistim – dodala je psihologinja.

Za vlasnike sivih automobila kaže kako su često oprezniji i ne žele se isticati u masi. Psihologinja ih smatra prisebnim, racionalnim i pragmatičnim jer se lakše prikriju mrlje, a sivi automobili su više funkcionalni nego upadljivi.

Što se tiče najboljih vozača, Chiazzari smatra da su to oni koji imaju plave automobile. – Hladna nijansa sugerira osobu s kojom se putnici mogu pouzdati u siguran i dobar provod i da ste vjerojatno opuštenog, hladnog temperamenta – istaknula je.

Za vozače crvenih automobila kaže kako u životu daju prednost akciji, strasti i snazi. – Ti vozači brzo reagiraju, samouvjereni su te se ne boje biti viđeni. Dinamični su, uživaju u avanturama i jakim emocijama i imaju buntovnički duh. No, shvaćaju važnost sigurnosti za volanom – naglasila je te dodala kako su crveni automobili među najsigurnijima jer ih je lako uočiti u prometu.

Oni s narančastim i žutim automobilima, smatra psihologinja, imaju tendenciju biti vedri i ekstrovertni. Vole biti za volanom, a na tmurni dan vjerojatno će uključiti radio i pjevati svoje omiljene pjesme.

Saznajte kako očuvati boju lakiranjem auta.

Odgovori