Hoće li pauk odnijeti moj auto, vječno je pitanje kad se nađemo u situaciji da ga ne možemo parkirati na za to određena mjesta. Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, djelatnici pauk-službe automobil smiju odnijeti samo u nekim slučajevima. Stoga, iako je neko vozilo nepropisno parkirano ne znači da ga se automatski smije premjestiti.
Da bi pauk služba intervenirala, vozilo ostavljeno na neprikladnome mjestu mora ozbiljno ugrožavati sigurnost i tok prometa. Nepropisno parkiranje u većini se slučajeva smije samo prekršajno kazniti. No u suštini to i nije tako i to upravo zbog visokih cijena od kojih komunalna poduzeća žive. Premještanje automobila košta od 500 kuna, no u nekim gradovima, ovisno o težini vozila, može prelaziti 1000 kuna. U Zagrebu je najveći trošak “pauka” – 800 kuna. Započne li pak djelatnik “pauka” premještanje, ali ga vlasnik spriječi u tome djelatnik će svejedno naplatiti određenu naknadu za trošak dolaska. U Zagrebu to stoji 250 kuna.
S obzirom na to da su ovi iznosi poprilični, jasno je da komunalna poduzeća pokušavaju koristiti “pauk” kada god je to moguće, a ponekad i kada to nije u skladu sa zakonom. Za usporedbu, kazna za nepropisno parkiranje, koju je napisao komunalni redar, je “samo” 300 kuna. Da biste znali kada vam „pauk“ smije odnijeti auto, odnosno kada se na njegovo djelovanje smijete žaliti, donosimo vam zakonom propisane odredbe prema kojima „pauk“ smije premjestiti vozilo.
Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama vozilo smije biti uklonjeno ako je ostavljeno:
-
- na mjestu rezerviranome za zaustavljanje i parkiranje vozila osoba s invaliditetom
- na obilježenome pješačkom prijelazu, pješačkom otoku i u pješačkoj zoni
- na nogostupu ako pješak prilikom kretanja mora zbog vozila silaziti na kolnik ili drugu površinu (slobodan prolaz između parkiranog vozila i zgrade ne smije biti manji od 100 cm)
- na prijelazu ceste preko željezničke ili tramvajske pruge u istoj razini ili u blizini tih pruga ako se tako sprječava promet vozila koja se kreću po tračnicama
- na raskrižju i na udaljenosti manjoj od 5 m od najbližega ruba poprečnoga kolnika, ako smanjuje preglednost prometa
- u tunelu, na mostu, u podvožnjaku, na nadvožnjaku te na dijelu ceste ispod mosta i nadvožnjaka
- na dijelu ceste u blizini vrha prijevoja i u zavoju gdje je preglednost ceste nedovoljna i gdje se vozila ne bi mogla obići bez opasnosti
- na mjestu na kojemu bi parkirano vozilo onemogućilo pristup drugome vozilu radi parkiranja ili izlazak nekomu već parkiranome vozilu i ispred kolnog ulaza u zgradu, garažu ili dvorište
- na biciklističkoj stazi ili traci, ili na prijelazu biciklističke staze, odnosno trake preko kolnika
- na dijelu kolnika koji je kao stajalište za vozila javnoga prijevoza putnika obilježen oznakama na kolniku ili postavljenim prometnim znakom
- na mjestu gdje bi vozilo zaklanjalo postavljen prometni znak ili semafor
- na dijelu ceste gdje bi širina slobodnoga prolaza od zaustavljenog ili parkiranoga vozila do neisprekidane uzdužne crte na kolniku ili do neke zapreke na cesti bila manja od 3 m, odnosno do suprotnoga ruba kolnika manja od 4 metra.
Odgovori Otkaži odgovor
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024 -
Povećana potrošnja goriva - Saznajte moguće uzroke
studeni 8, 2024 -
Poliranje farova - Izbjegnite pad na tehničkom pregledu
studeni 5, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023