Smrzavanje dizel goriva predstavlja veliki problem prilikom niskih temperatura, a za razliku od benzinaca, dizelaši imaju realan problem smrzavanja. Zimski mjeseci i hladnoće stvaraju probleme s pokretanjem dizelaša, pogotovo onih starijih. Dočeka li vas ujutro prije odlaska na posao ovakvo neugodno iznenađenje, ovako si možete pomoći:

Smrzavanje dizel goriva i zamjena filtera

Problem je u parafinu koji se nalazi u dizelu, a pri niskim temperaturama se kristalizira. Kristali su sve veći što je temperatura niža pa mogu u potpunosti blokirati protok goriva. Moderniji dizelaši opremljeni su grijačima u kućištima filtara, pa se taj problem rjeđe događa.

Kao dodatnu pomoć današnji dizelaši imaju ugrađene i senzore koji  detektiraju vodu na dnu filtra, pa se na instrument ploči upali lampica. Tada je potrebno ispustiti vodu vijkom koji se nalazi na dnu filtra. Možete i jednostavno zamijeniti filtar koji vas neće doći više od 20-ak eura. Naime, dobro je znati kako jamstvo ne pokriva štetu zbog kristaliziranja parafina.

Smrzavanje dizel goriva i aditivi

Dizelsko gorivo trebalo bi već biti aditivirano ovisno o dobu godine. No ako se malo vozite, pa zimi krenete dotočiti gorivo aditivirano do –15 °C s gorivom koje ste natočili na jesen, aditiviranim do 0 °C . Na europskom tržištu je definirano šest kategorija dizelskog goriva za normalne klimatske uvjete i još četiri za alpske, odnosno polarne uvjete. Zato je uvijek dobro natočiti gorivo na lokalnoj crpki jer je ono prilagođeno lokalnim uvjetima.

smrzavanje goriva

Postepeno paljenje motora

Ako niste sigurni hoće li vaš dizelaš upaliti, okrenite ključ samo jedan stupanj, dok se ne upali lampica grijača. Tek tada probajte zakrenuti ključ do kraja i upaliti motor. Ako ne uspijete, znači da je dizel vjerojatno smrznut, pa ne forsirajte jer ćete tako oštetiti akumulator. Ako ste u mogućnosti, odgurajte automobil u topliji prostor. Ako možete, ugrijte filtar i sustav za ubrizgavanjem fenom za kosu, pri čemu obratite pozornost da ne rastopite plastiku ako koristite snažniji fen. A ako ništa od toga ne upali, uvijek je tu pomoć na cesti.

Preventivne mjere

Kako bi rizik zaleđivanja sveli na minimum, napunite vrhom rezervoar goriva, jer s manjom količinom goriva veća je mogućnost zaleđivanja. Također, svakako ulijte sredstvo za odmrzavanje u rezervoar goriva da biste spriječili zamrzavanje vlage i blokiranje cjevovoda goriva, a ako imate tu mogućnost, parkirajte vozilo u zatvorenom prostoru, a ako nemate i vozilo vam stoji parkirano na parkiralištu, bilo bi poželjno da ga češće upalite tijekom dana/noći.

Na -15 i niže, savjetuje se, da se po pokretanju motora pričeka pola minute do minutu u leru kako bi se sve u motoru stiglo podmazati prije nego započne vožnja, a posebno valja obratiti pažnju i na mjenjač, jer se njegovo ulje može jako zgusnuti i pružati veći otpor na ručici pri promjeni brzina, pa dok se i ulje u mjenjaču ne zagrije treba nježnije postupati s mjenjačem.

Automobil radije odgurajte u podzemnu garažu ili toplije mjesto. Čak i parkiranje iznad šahta kanalizacije (ciljati motorni prostor) daje dobre rezultate, jer iz njega izlazi topao zrak, ali budite strpljivi. Ako možete dovesti struju kablom, ugrijte filtar i sustav za ubrizgavanje sušilom za kosu. Jasno, budite pažljivi da ne rastopite plastiku ako koristite radionički fen, dok frizerski možete ostaviti da radi pod zatvorenom haubom bez brige – naciljajte filtar, zatvorite haubu i ostavite ga desetak minuta. Isto tako od pomoći može biti polijevanje filtera goriva toplom vodom, ovo nije brzi postupak, ali vrijedi isprobati.

Troškovi koji mogu uslijediti kao posljedica ovog problema su zamjena filtera goriva, ispumpavanje i dolijevanje novog goriva te u najgorem slučaju zamjena visokotlačne pumpe.

Odgovori