Gotovo svi vozači, bar jednom godišnje, znaju točno mjesto kamo moraju svratiti i to – bez iznimke. Neki, doduše, moraju i češće, a samo oni koji su kupili nov auto imaju godinu dana “poštede”. To posebno mjesto je, dakako, stanica za tehnički pregled.

Naime, hrvatski propisi obvezuju da sva nova, još neregistrirana vozila moraju prije registracije obaviti pregled tehničke ispravnosti, potom imaju poštedu od 24 mjeseca i nakon toga svake godine, odnosno svakih 12 mjeseci – pravac stanica za tehnički pregled. I takav propis nije bez veze jer riječ je o bitnom čimbeniku sigurnosti u cestovnom prometu.

ORYX Grupa u sklopu svojih djelatnosti ima i Sektor osiguranja uz koji djeluje i stanica za tehnički pregled i nalazi se na samom ulasku u Veliku Goricu, uz prodajni centar AutoZubaka. Kako ističe Dragica Dalić, direktorica Sektora osiguranja i stanice za tehnički pregled u ORYX Grupi, riječ je o poznatijoj i većoj zagrebačkoj stanici za tehnički pregled koja godišnje odradi više od 30.000 nadzora vozila.

– Već sama činjenica da imamo tri kanala za pregled vozila upućuje na to da se kod nas ne stvaraju velike gužve i redovi te da svi klijenti mogu u primjerenom roku obaviti pregled. Također, donedavno smo bili jedina stanica koja je naplatu svojih usluga omogućivala i karticama, a American Expressom i Diners Club karticom te PBZ Maestro karticama tehnički  je pregled moguće platiti i u tri rate, što je klijentima velika pogodnost – ističe Dalić. Kvaliteta usluge za pravne osobe ide još i dalje, pa je tako organiziran i dovoz i odvoz vozila, čime stranka ne mora gubiti ni minutu za tu zakonsku obavezu. Zvonimir Mandek, stručni voditelj stanice za tehnički pregled, ističe kako osim redovitih tehničkih pregleda na koje moraju sva vozila, postoje još i izvanredni tehnički pregledi na koje određene vozače i njihova vozila upućuje policija u slučaju da posumnja u nekakvu tehničku neispravnost te periodični tehnički pregledi na koje moraju ići sva vozila iznad 7500 kg najveće dopuštene mase, zatim vozila za prijevoz opasnih tvari, vozila autoškola, taksija te hitne pomoći… Zanimljiv je podatak, ističe Mandek, da iako svi znaju da moraju na tehnički kpregled, u prosjeku oko 22 % svih vozila u godini dana ne ispunjava uvjete i mora prvo u servis, pa potom ponovno na pregled.

– Praktički je svako peto vozilo koje nam se pojavi na neki način tehnički neispravno. Istina, najčešće je riječ o nedostacima na svjetlima i ostaloj svjetlosnoj opremi – krivo namještenim kratkim ili dugim svjetlima, pregorenim žaruljicama… Međutim, ima tu i ozbiljnijih neispravnosti – ističe voditelj stanice za tehnički pregled ORYX Grupe.

Naime, prema njegovim riječima, vrlo visoko drugo mjesto po neispravnostima vozila zbog kojih padaju na tehničkom pregledu greške su kočnog sustava! Dakle, nemali je broj vozača koji s neispravnim kočnicama svakodnevno izlaze na cestu.

S druge strane, zakonodavac može biti sve zadovoljniji kad je riječ o ekološkoj ispravnosti vozila. Iako je nekad ekotest bio veliki faktor pada na tehničkom pregledu, gospodin Mandek navodi kako je sada iz godine u godinu sve manje neispravnih – otprilike 10 posto od ukupno utvrđenih neispravnosti.

– Novija su vozila, moderniji motori i ispušni sustavi, a i vozači ozbiljnije pristupaju tom problemu i otklanjaju nedostatke. – kaže Mandek.

Kako se pripremiti za tehnički pregled?

Bogato tržište raznolikim dodacima za automobile svakodnevno bombardira vozače i usmjerava ih prema raznoraznim dotjerivanjima vlastitih vozila. No, nije sve baš u skladu sa zakonom. Kako ističe Zvonimir Mandek, voditelj stanice za tehnički pregled, u posljednje vrijeme sve je češća pomama za LED osvjetljenjem koje se na vozila ugrađuje naknadno.

– Takva LED svjetla nemaju kvalitetan i zakonom propisani svjetlosni snop, neka LED osvjetljenja daju i krivu boju svjetlosti i vozila na kojima je takvo što ugrađeno ne mogu proći na tehničkom pregledu – jasan je Mandek. U zadnje vrijeme sve je više onih koji koriste folije za stakla i koriste ih nepravilno. Naime, na stražnje i stražnja bočna stakla mogu se stavljati folije dok se na vjetrobran i prednje bočna stakla (vozačevo i suvozačevo) ne bi smjele stavljati nikakve folije.

– Tu je propis takav kakav je i dok ga se ne promijeni, mi moramo postupati u skladu s njime i tražiti uklanjanje folija s površina na kojima ne smiju biti – ističe voditelj ORYX stanice za tehnički pregled.

Ne zaboravite ponijeti dokumente i obaveznu opremu!

Vozilo koje dolazi na tehnički pregled mora biti čisto i bez oštećenja koja bi utjecala na funkcionalnost vozila. Osim toga, vozači moraju pripremiti i određenu dokumentaciju. Prije svega prometnu dozvolu te osobnu iskaznicu vlasnika vozila, a ako je vozilo u lizingu, i punomoć lizing kuće da korisnik smije obaviti tehnički pregled.

Od obavezne opreme svako vozilo mora imati – sigurnosni trokut, re ektirajući prsluk, kutiju prve pomoći, paket rezervnih žaruljica, a kad je vlasnik vozila pravna osoba (dakle to vrijedi i za sva vozila u lizingu) – i protupožarni aparat.

Odgovori