Automobili kao i svaki drugi proizvod imaju svoj vijek trajanja. Neki su već u startu trajniji od drugih, no svima je moguće produžiti ili skratiti vijek trajanja. To ovisi o brizi i pažnji koju posvećujete svojem automobilu tijekom korištenja. A ovo su ključne stvari koje mogu znatno produžiti vijek trajanja vašeg automobila i pretvoriti ga u “vječitog mladića”.

Redoviti servis

Ovo je uvjerljivo najvažnija stvar koja utječe na trajnost automobila. Što je auto stariji korisnici u principu sve manje pažnje posvećuju redovnim servisnim intervalima. Ne obavljaju se potrebne radnje ili se servisi potpuno odgađaju pa se zna dogoditi da auto bez izmjene ulja vozi i po dvije, tri godine. Iako se on zbog toga vjerojatno neće odmah pokvariti takvim potezima drastično skraćujete vijek trajanja najbitnijeg, vitalnog dijela automobila – motora.

Pranje automobila

Automobil je potrebno redovito prati (barem dva puta na mjesec) i održavati njegovu čistoću. Kod automobila koji se redovito pere ne nakuplja se toliko prljavštine koja kroz vrijeme može izazvati kvar nekog mehaničkog sklopa ili koroziju podvozja. Prljavština može izazvati i oštećenja karoserije: neke agresivne vrste prljavštine (primjerice izmet ptica) oštećuju lak što kao dugotrajnu posljedicu može imati koroziju karoserije.

Stil vožnje

Iako kod modernog automobila danas nije potrebno grijati motor prije kretanja, dok je on hladan trebala bi se svakako izbjegavati veća opterećenja, odnosno tjeranje motora u visoke okretaje. Zbog prevelikog opterećenja hladnog motora i hladnog ulja može doći do kvara pokretnih dijelova motora ili turbopunjača. I sam stil vožnje uvelike utječe na trajnost automobila. Auto koji se stalno vozi agresivno, na visokim okretajima i pod visokim opterećenjem drugih mehaničkih dijelova brže se troši, kraće traje i podložniji je kvarovima drugih sustava.

Izbjegavanje vozačkih greška

I greške koje rade sami vozači osjetno skraćuju životni vijek automobila. Jedna od najčešćih pogrešaka je držanje pritisnute spojke kada to nije potrebno, primjerice kada se stoji na semaforu. Držanje pritisnute spojke nepotrebno troši mehaničke dijelove sustava prijenosa. Dok se stoji na semaforu auto bi trebao biti u neutralnom stupnju. Neki vozači čak i tijekom vožnje odmaraju nogu na papučici spojke što je još gora navika. Loše je i ako se drži ruka na ručici mjenjača. Kod automobila s manualnim mjenjačem ručica je mehaničkom vezom izravno vezana s elementima mjenjača i držanje ruke na njoj opterećuje elemente sinkrona i dovodi do pojačanog trošenja mjenjača.

Razumno opterećenje automobila

Iako 400 do 500 kilograma dopuštene nosivosti koliko ima prosječan automobil zvuči mnogo tu brojku lako može dosegnuti već i sama težina petero odraslih putnika. Ako još dodate nešto u prtljažnik premašili ste dozvoljeno opterećenje, a to može imati kobne posljedice za samu konstrukciju automobila. Kada često jako ili previše opterećujete ubrzano se troše elementi ovjesa i sama konstrukcija automobila više se savija što može dovesti do njene trajne deformacije. Iako automobil bez problema na kratko može izdržati i opterećenje koje je dvostruko veće od dopuštenog posljedice takvog neodgovornog ponašanja osjetiti vrlo brzo.

Držanje auta u garaži

Mnogi nemaju mogućnost držanja automobila u garaži, ali oni koji taj “luksuz” uživaju svakako bi ga trebali i svakodnevno koristiti. Vremenski utjecaji jedan su od glavnih faktora koji utječu na tajnost automobila. Dok kiša i vlaga potiču koroziju na automobilu, sunce i vrućina oštećuju gumene i plastične dijelove, kako izvana tako iznutra. Automobil koji se drži u garaži u pravilu će mnogo duže trajati od onog koji svoj cijeli životni vijek provede na ulici.

Odgovori