Iako prometne nesreće uzrokovane jakim vjetrom nisu baš česte, toga se moramo bojati i brzinu prilagoditi takvim uvjetima

Koliko je zapravo opasno voziti dok pušu bura i olujni vjetrovi očito je i iz medijskih izvješća u kojima viđamo prevrnute kamione koji s teretom znaju biti i nekoliko desetaka puta teži od automobila. Istina je i da je površina kamiona puno veća pa prikolica posluži kao jedro na vjetru, no uzmemo li u obzir manju težinu automobila onda su mogućnosti prevrtanja kamiona i automobila podjednake.

Prvi znak jakih udara vjetrova je povremeno preusmjeravanje vozila, što se najčešće osjeti na upravljaču koji lagano povuče u stranu u koju vjetar puše. U takvoj situaciji bitno je ostati smiren i upravljač primiti objema rukama. Ako je to ipak previše za vas i strah vas je nastaviti vožnju savjetujemo da se što prije isključite iz prometa te pričekate da vjetar oslabi.

vožnja_bura_vjetar

No postoje situacije kada vjetar nema milosti pa jaki naleti znaju trajati i nekoliko dana. U tim razdobljima nekada nemate izbora pa putovanje morate nastaviti, ali to učinite maksimalno koncentrirano. Svaka pogreška može vas stajati izlijetanja s ceste, što nerijetko završi najgorim mogućim scenarijem.

Brzinu maksimalno prilagodite i izbjegavajte nagle pokrete na upravljaču, jer ako vam vjetar gura upravljač na jednu stranu ne znači da ćete ga naglo okrenuti na drugu. Pokušajte laganom korekcijom objema rukama održavati ‘volan’ u smjeru svoga kretanja.

Izbjegavajte vožnju u blizini drugih automobila, a pogotovo onih s većom površinom, poput kombija, autobusa ili tegljača. Tako ćete se osigurati od opasnosti da drugi nalete na vas. Usto, uvijek kada možete probajte držati sredinu prometnoga pravca – to bi vam trebalo biti dovoljno da, izgubite li malo kontrolu, ne završite u jednoj ili drugoj strani zaštitne ograde.

Odgovori