Električni automobili sve su popularniji, a njihova prodaja sve veća. Na ulicama u Hrvatskoj su sve manja egzotika, iako je njihov udio u prodaji mnogo manji od 1 posto. Bez sumnje, njihova prodaja jako raste. Ipak, još uvijek ih samo rijetki smatraju bilo kakvom alternativom za pogone koji koriste dizelska i benzinska goriva. Glavne zamjerke električnim autima i dalje ostaju mali doseg, dugo vrijeme punjena i, prije svega, visoka cijena. No posljednjih godina se u svim ovim kategorijama jasno napredovalo. Zato smo odlučili istražiti kako se električni modeli pojedinih proizvođača mogu nositi s usporedivim modelima s benzinskim ili dizelskim motorom tih istih proizvođača.

Audi e-tron quattro – Audi Q8 50 TDI

električni automobili benzinski

Dva najsvježija i vjerojatno najpoželjnija Audijeva SUV-a vrlo su impresivni automobili. Dugački gotovo pet metara, impresivno dizajnirani i puni novih tehnologija i luksuza. U ovom dvoboju je električni automobil u zaista povoljnoj situaciji. Osnovni e-tron quattro čak je jeftiniji od Q8 s najsnažnijim dizelskim motorom koji je trenutno u ponudi. Razlog tome je činjenica da se za e-tron ne plaćaju nikakve trošarine dok su one za Q8 prilično visoke. Iako je električni e-tron osjetno snažniji, po ubrzanju se ova dva auta gotovo ne razlikuju dok je maksimalna brzina na strani Q8, no tu već govorimo o ekstremnim vrijednostima iznad 200 km/h za oba auta. Doseg od 417 km za e-tron je odličan. Ukupno gledano e-tron se pokazuje kao dobra alternativa Q8 i dobiva ovaj dvoboj.

 Audi e-tron quattroAudi Q8 50 TDI
Cijena660.769 kn737.843 kn
Snaga408 KS 286 KS
Ubrzanje 0-100km/h5,7 s6,3 s
Maksimalna brzina200 km/h245 km/h
Dimenzija (DxŠxV) cm490x194x163499x200x171
Masa2490 kg 2230 kg
Obujam prtljažnika660 l605 l

Doseg 400 km

Hyundai Kona EV – Hyundai Kona 1.0 T-GDI

hyundai električni automobili

Električna Kona je jedan od najsvježijih povoljnijih električnih automobila na našem tržištu no u izravnom dvoboju protiv svoje benzinske alternative nema nikakvih izgleda. Razlog je samo jedan – cijena. Električna Kona je oko 115.000 kuna skuplja od usporedivo opremljenog benzinskog modela. Toliku razliku mogu nadoknaditi samo oni koji jako mnogo voze, taksisti i oni koji žive daleko od posla. Zanemarimo li cijenu električna Kona je osjetno življi, uglađeniji i tiši auto od benzinske, a u unutrašnjosti ima podjednako mjesta. Dodatna prednost je automatski mjenjač. Jedino u čemu zaostaje su maksimalna brzina i doseg od 289 km no jasan pobjednik je benzinski model.

 Hyundai Kona EVHyundai Kona 1.0 T-GDI
Cijena248.990 kn133.290 kn
Snaga136 KS 120 KS
Ubrzanje 0-100km/h9,7 s12,0 s
Maksimalna brzina155 km/h181 km/h
Dimenzija (DxŠxV) cm418x180x157 417x180x155
Masa1610 kg 1233 kg
Obujam prtljažnika332 l361 l

Doseg: 289 km

Renault Zoe – Renault Clio TCe

električni ili benzinski

Kod ovog dvoboja je razlika u cijeni još veći hendikep nego kod Hyundaija. Za cijenu Zoea dobijete dva podjednako snažna i opremljena Clia i još vam ostane 30.000 kuna. Uvjeti u kojem Zoe ne može pobijediti svog benzinskog rođaka. Šteta, jer zanemarimo li cijenu, Zoe ima mnoge prednosti u odnosu na Clio. Mnogo je uglađeniji, ima više mjesta i sasvim solidan doseg od 317 kilometara. Još jedna velika prednost, usporedivi Clio nema automatski mjenjač. Jedini minusi pored cijene za Zoe su zaista mala maksimalna brzina i neznatno slabije ubrzanje. No dodamo li na to ogromnu razliku u cijeni jasno je da ovaj dvoboj uvjerljivo dobiva benzinski Clio.

 Renault ZoeRenault Clio TCe 90
Cijena256.400 kn113.400 kn
Snaga92 KS90 KS
Ubrzanje 0-100km/h13,2 s12,1 s
Maksimalna brzina135 km/h178 km/h
Dimenzija (DxŠxV) cm409x173x156 406x173x145
Masa1480 kg 1090 kg
Obujam prtljažnika338 l 300 l

Doseg: 317 km

Volkswagen e-Golf – Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG

benzinski dizelski električni

Opremimo li dizelskog Golfa usporedivo snažnim motorom, automatskim mjenjačem i podjednakom razinom opreme razlika u cijeni i nije tako drastična. Električni Golf je skuplji samo pedesetak posto odnosno 105.000 kuna, no i to je razlika koja će se isplatiti samo onima koji voze zaista mnogo. Električni Golf je uglađeniji i tiši, no tu njegove prednosti u odnosu na dizelski prestaju. Dizelski bolje ubrzava, ima veću maksimalnu brzinu i veći prtljažnik. Osim toga tu je i relativno mali doseg električnog Golfa. Jasna pobjeda za još uvijek mnogo popularniji dizelski motor.

 Volkswagen e-GolfVolkswagen Golf 2.0 TDI DSG
Cijena310.121 kn 205.587 kn
Snaga136 KS150 KS
Ubrzanje 0-100km/h9,6 s8,6 s
Maksimalna brzina150 km/h214 km/h
Dimenzija (DxŠxV) cm427x180x145 426x180x145
Masa1615 kg1330 kg
Obujam prtljažnika341 l380 l

Doseg: 300 km

U većini naših usporedba električni automobili nisu dorasli onima s dizelskim i benzinskim motorima prvenstveno zbog velike razlike u cijeni. Zbog toga oni su još uvijek neisplativi, no u svim drugim karakteristikama napreduju i uskoro će bez sumnje dostići i prestići benzinsku i dizelsku konkurenciju.

Odgovori