Imaju li benzinski i dizelski automobili izgleda protiv električnih
Električni automobili sve su popularniji, a njihova prodaja sve veća. Na ulicama u Hrvatskoj su sve manja egzotika, iako je njihov udio u prodaji mnogo manji od 1 posto. Bez sumnje, njihova prodaja jako raste. Ipak, još uvijek ih samo rijetki smatraju bilo kakvom alternativom za pogone koji koriste dizelska i benzinska goriva. Glavne zamjerke električnim autima i dalje ostaju mali doseg, dugo vrijeme punjena i, prije svega, visoka cijena. No posljednjih godina se u svim ovim kategorijama jasno napredovalo. Zato smo odlučili istražiti kako se električni modeli pojedinih proizvođača mogu nositi s usporedivim modelima s benzinskim ili dizelskim motorom tih istih proizvođača.
Audi e-tron quattro – Audi Q8 50 TDI
Dva najsvježija i vjerojatno najpoželjnija Audijeva SUV-a vrlo su impresivni automobili. Dugački gotovo pet metara, impresivno dizajnirani i puni novih tehnologija i luksuza. U ovom dvoboju je električni automobil u zaista povoljnoj situaciji. Osnovni e-tron quattro čak je jeftiniji od Q8 s najsnažnijim dizelskim motorom koji je trenutno u ponudi. Razlog tome je činjenica da se za e-tron ne plaćaju nikakve trošarine dok su one za Q8 prilično visoke. Iako je električni e-tron osjetno snažniji, po ubrzanju se ova dva auta gotovo ne razlikuju dok je maksimalna brzina na strani Q8, no tu već govorimo o ekstremnim vrijednostima iznad 200 km/h za oba auta. Doseg od 417 km za e-tron je odličan. Ukupno gledano e-tron se pokazuje kao dobra alternativa Q8 i dobiva ovaj dvoboj.
Audi e-tron quattro | Audi Q8 50 TDI | |
---|---|---|
Cijena | 660.769 kn | 737.843 kn |
Snaga | 408 KS | 286 KS |
Ubrzanje 0-100km/h | 5,7 s | 6,3 s |
Maksimalna brzina | 200 km/h | 245 km/h |
Dimenzija (DxŠxV) cm | 490x194x163 | 499x200x171 |
Masa | 2490 kg | 2230 kg |
Obujam prtljažnika | 660 l | 605 l |
Doseg 400 km
Hyundai Kona EV – Hyundai Kona 1.0 T-GDI
Električna Kona je jedan od najsvježijih povoljnijih električnih automobila na našem tržištu no u izravnom dvoboju protiv svoje benzinske alternative nema nikakvih izgleda. Razlog je samo jedan – cijena. Električna Kona je oko 115.000 kuna skuplja od usporedivo opremljenog benzinskog modela. Toliku razliku mogu nadoknaditi samo oni koji jako mnogo voze, taksisti i oni koji žive daleko od posla. Zanemarimo li cijenu električna Kona je osjetno življi, uglađeniji i tiši auto od benzinske, a u unutrašnjosti ima podjednako mjesta. Dodatna prednost je automatski mjenjač. Jedino u čemu zaostaje su maksimalna brzina i doseg od 289 km no jasan pobjednik je benzinski model.
Hyundai Kona EV | Hyundai Kona 1.0 T-GDI | |
---|---|---|
Cijena | 248.990 kn | 133.290 kn |
Snaga | 136 KS | 120 KS |
Ubrzanje 0-100km/h | 9,7 s | 12,0 s |
Maksimalna brzina | 155 km/h | 181 km/h |
Dimenzija (DxŠxV) cm | 418x180x157 | 417x180x155 |
Masa | 1610 kg | 1233 kg |
Obujam prtljažnika | 332 l | 361 l |
Doseg: 289 km
Renault Zoe – Renault Clio TCe
Kod ovog dvoboja je razlika u cijeni još veći hendikep nego kod Hyundaija. Za cijenu Zoea dobijete dva podjednako snažna i opremljena Clia i još vam ostane 30.000 kuna. Uvjeti u kojem Zoe ne može pobijediti svog benzinskog rođaka. Šteta, jer zanemarimo li cijenu, Zoe ima mnoge prednosti u odnosu na Clio. Mnogo je uglađeniji, ima više mjesta i sasvim solidan doseg od 317 kilometara. Još jedna velika prednost, usporedivi Clio nema automatski mjenjač. Jedini minusi pored cijene za Zoe su zaista mala maksimalna brzina i neznatno slabije ubrzanje. No dodamo li na to ogromnu razliku u cijeni jasno je da ovaj dvoboj uvjerljivo dobiva benzinski Clio.
Renault Zoe | Renault Clio TCe 90 | |
---|---|---|
Cijena | 256.400 kn | 113.400 kn |
Snaga | 92 KS | 90 KS |
Ubrzanje 0-100km/h | 13,2 s | 12,1 s |
Maksimalna brzina | 135 km/h | 178 km/h |
Dimenzija (DxŠxV) cm | 409x173x156 | 406x173x145 |
Masa | 1480 kg | 1090 kg |
Obujam prtljažnika | 338 l | 300 l |
Doseg: 317 km
Volkswagen e-Golf – Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG
Opremimo li dizelskog Golfa usporedivo snažnim motorom, automatskim mjenjačem i podjednakom razinom opreme razlika u cijeni i nije tako drastična. Električni Golf je skuplji samo pedesetak posto odnosno 105.000 kuna, no i to je razlika koja će se isplatiti samo onima koji voze zaista mnogo. Električni Golf je uglađeniji i tiši, no tu njegove prednosti u odnosu na dizelski prestaju. Dizelski bolje ubrzava, ima veću maksimalnu brzinu i veći prtljažnik. Osim toga tu je i relativno mali doseg električnog Golfa. Jasna pobjeda za još uvijek mnogo popularniji dizelski motor.
Volkswagen e-Golf | Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG | |
---|---|---|
Cijena | 310.121 kn | 205.587 kn |
Snaga | 136 KS | 150 KS |
Ubrzanje 0-100km/h | 9,6 s | 8,6 s |
Maksimalna brzina | 150 km/h | 214 km/h |
Dimenzija (DxŠxV) cm | 427x180x145 | 426x180x145 |
Masa | 1615 kg | 1330 kg |
Obujam prtljažnika | 341 l | 380 l |
Doseg: 300 km
U većini naših usporedba električni automobili nisu dorasli onima s dizelskim i benzinskim motorima prvenstveno zbog velike razlike u cijeni. Zbog toga oni su još uvijek neisplativi, no u svim drugim karakteristikama napreduju i uskoro će bez sumnje dostići i prestići benzinsku i dizelsku konkurenciju.
Odgovori Otkaži odgovor
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Koliko vremena nakon uzimanja alkohola treba pričekati prije nego sjedneš za volan!
studeni 18, 2024 -
Povećana potrošnja goriva - Saznajte moguće uzroke
studeni 8, 2024 -
Poliranje farova - Izbjegnite pad na tehničkom pregledu
studeni 5, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023