Posljednjih godina SUV automobilima nevjerojatno raste popularnost. Izbacuju se razni novi modeli i konkurencija nikada nije bila veća. Zbog toga se doima da je stiglo i zlatno doba 4×4 pogona, no istina je potpuno drugačija. Realno 4×4 pogon na malim i kompaktnim SUV modelima traži manje od tri posto kupaca, stoga mnogi od novih SUV modela u ponudi niti nemaju pogon na sve kotače. Broj onih koji ga nude stalno se smanjuje tako da povoljni automobili s 4×4 pogonom postaju prava egzotika. U nastavku donosimo 10 najjeftinijih 4×4 automobila u Hrvatskoj sa svim prednostima i manama, kao i cijenom.

Prednosti 4×4 automobila

S obzirom na to da toliko malo ljudi u Europi zapravo kupuje 4×4 automobile postavlja se pitanje je li 4×4 pogon uopće treba nekome. Odgovor je jednostavan – ovakav pogon zaista je potreban samo malom postotku vozača i to onima koji žive u planinskim područjima ili strmim ulicama u krajevima Europe gdje zimi često pada snijeg. S druge strane, 4×4 pogon koristan je svim vozačima jer osim što će vas odvesti negdje gdje prednji ili stražnji pogon, bez obzira na kvalitetu auta ili guma, neće moći, 4×4 pogon je i veliki sigurnosni faktor, i to ne samo za vrijeme zime već i u svim situacijama kada je cesta skliska, mokra ili vlažna. S pogonom na sve kotače automobil će  u takvim uvjetima mnogo teže proklizati prilikom dodavanja gasa.

Efikasnije prenošenje snage putem svih kotača velika je prednost u pogledu stabilnosti automobila prilikom ubrzavanja, kretanja i u zavojima. No, iako je većina kupaca automobila svjesna ovoga, rijetko tko se odlučuje na 4×4 model jer je prečesto jednostavno previše skup u odnosu na one koji imaju pogon na samo dva kotača.

Najjeftiniji automobili s 4×4 pogonom

Oni proizvođači koji i nude 4×4 pogon, na dostupnijim modelima vrlo često ga vežu za jače motore, automatske mjenjače ili (naj)bogatije pakete opreme stoga im je i cijena mnogo viša od verzija koje imaju samo prednji pogon. I ta cijena neumoljivo raste. Kada smo prije četiri godine radili popis deset najjeftinijih 4×4 automobila na hrvatskom tržištu, najskuplji je koštao 181.750 kuna, a najjeftiniji 98.382 kune. Danas je naš top 10 mnogo skuplji. Najjeftiniji model tako košta 115.659 kuna, a najskuplji čak 223.505 kuna.

10. Mazda CX-30 SkyActiv-G 150 4WD Plus

najjeftiniji 4x4 - mazda cx30

Motor: Benzinac, 150 KS – Cijena: 223.505kn

Mazda je jedan od rijetkih proizvođača koji 4×4 pogon kombinira i sa slabijim paketima opreme i motorima. Tako je nova CX-30 kao najskuplja ušla u izbor 10 najjeftinijih automobila s pogonom na sve kotače. Auto je vrlo okretan  zabavan u vožnji, 4×4 pogon je solidan, unutrašnjost je vrlo prostrana, a benzinski motor bez turba iznenađujuće živahan i vrlo uglađen. Potrošnja je nešto viša.

9. Hyundai Kona 1.6 T-GDI 4WD 7DCT GRIPit

najjeftiniji_4x4_-_hyundai_kona

Motor: Benzinac, 198 KS – Cijena: 218.957kn

Hyundai Kona je tipičan primjer za one kod kojih se pogon na sve kotače nudi samo u kombinaciji s najboljim paketom opreme, najsnažnijim motorom i automatskim mjenjačem. Tako 4×4 Kona košta oko 90.000 kuna više od osnovne verzije s pogonom na prednje kotače. Mali SUV ima najsnažniji motor u našem top 10 i odličan automatski mjenjač s dvostrukom spojkom. Izuzetno je zabavan u vožnji, brz i okretan, vrlo bogato opremljen, ali ponuda prostora mu nije jača strana. Također, potrošnja goriva može biti prilično visoka.

8. Subaru XV 1.6i Pure

najjeftiniji_4x4_-_subaru_xv

Motor: Benzinac, 114 KS – Cijena: 206.530kn

Svi modeli Subarua imaju pogon na sve kotače po čemu je ova marka jedinstvena među velikim proizvođačima. Novi XV osjetno je skuplji od prethodnika, no zato kupac u seriji dobiva automatski CVT mjenjač i prilično bogatu opremu. Ponuda prostora je vrlo dobra, kao i ponašanje automobila u vožnji. Kritike idu na račun motora koji se doima preslabim za ovaj automobil. Ako vozite agresivnije i potrošnja će biti prilično visoka.

7. Subaru Impreza 1.6i Pure

najjeftiniji 4x4 - subaru impreza

Motor: Benzinac, 114 KS – Cijena: 191.562kn

Aktualna generacija Impreze kao i XV-a serijski dolazi s automatskim CVT mjenjačem pa, kad se sve zbroji i oduzme, predstavlja prilično povoljnu kupnju u segmentu najjeftinijih 4×4 modela. Vrlo je sposoban u vožnji, prepun serijskih sigurnosnih tehnologija, no motor se kao i kod XV-a doima preslabim za ovaj auto, a potrošnja je dosta visoka.

6. Suzuki S-Cross 1.4 4WD Hybrid 48V Premium

najjeftiniji_4x4_-_Suzuki S-Cross

Motor: Benzinac, 129 KS – Cijena: 171.551kn

Dugo je bio u sjeni Vitare, no popularnost mu sve više raste pa danas spada među najprodavanije modele na hrvatskom tržištu kada su u pitanju privatni kupci. Prilično prostran auto s blagim hibridnim  motorom ima dobre performanse uz nešto umjereniju potrošnju.  Model je nedavno temeljno redizajniran što je donijelo mnoga poboljšanja, ali i skok cijene.

5. Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 4×4 Comfort

najjeftiniji_4x4_- dacia duster

Motor: Dizelaš, 115 KS – Cijena: 164.900kn

Redizajnirani Duster više u ponudi nema 1,6 litreni benzinski motor tako da se 4×4 pogon sada nudi samo s dizelskim motorom. To je kao posljedicu imalo ogroman rast cijene osnovnog 4×4 Dustera za oko 50.000 kuna u samo četiri godine. Duster je jedini dizelski model u top 10 i unatoč velikom rastu cijene još uvijek pruža dobar odnos uloženog i dobivenog. Prostran i vrlo zahvalan SUV visokog komfora i solidne kvalitete.

4. Suzuki Vitara 1.4 4WD Hybrid 48V Premium

najjeftiniji_4x4_- suzuki vitara

Motor: Benzinac, 129 KS – Cijena: 162.160kn

Prvenstveno zbog odličnog odnosa uloženog i dobivenog, Vitara je i dalje jedan od najprodavanijih auta među privatnim kupcima na hrvatskom tržištu. No i ona je osjetno poskupila u posljednjih četiri godine, za oko 35.000 kuna. Razlog je to novog blagog hibridnog pogona i bogatije opreme. Nedostatak Vitare je nešto manje prostora u unutrašnjosti od prosjeka klase, no auto i dalje pruža ponajbolji odnos uloženog i dobivenog.

3. Fiat Panda 0,9 TwinAir street 4×4

najjeftiniji 4x4 - fiat panda

Motor: Benzinac, 85 KS – Cijena 121.582kn

Ovo je jedini auto u top 10 koji je pojeftinio u posljednje četiri godine. Razlog je jednostavan – prije četiri godine najjeftinija Panda je imala dizelski motor od 95 KS, a sada je to mali 0,9-litreni benzinac s 85 KS. Nevjerojatno sposoban i praktičan mikro automobil idealan za one koji žive u brdskim i planinskim područjima zbog malih dimenzija zbog kojih se auto bolje snalazi na uskim cestama. Ipak, za obiteljske potrebe baš i nije dovoljan zbog jako skučene unutrašnjosti.

2. Suzuki Swift 1,2 Hybrid 12V 4WD GL+AC

najjeftiniji_4x4_- suzuki swift

Motor: Benzinac, 83 KS – 119.148kn

Ovo je jedini tipični gradski auto na našem tržištu koji nudi pogon na sve kotače. Motor je blagi hibridni benzinac koji je sa svojih 83 KS idealan za one koji žive u gradu, no u brdovitim predjelima, gdje ceste često znaju biti teže prohodne, vidljiv je nedostatak snage. Oprema auta je vrlo dobra i ima sve što je potrebno.

1. Suzuki Ignis 1,2 Hybrid 12V 4WD GL+AC – NAJJEFTINIJI 4X4

najjeftiniji_4x4_- suzuki ignis

Motor: Benzinac, 83 KS – Cijena: 115.659kn

Titulu najjeftinijeg 4×4 auta u Hrvatskoj odnio je Suzuki Ignis. Japanski proizvođač se specijalizirao za jeftine aute i za sve modele nudi 4×4 pogon pa je taj rezultat logičan. Mikro SUV bio je najjeftiniji u našem top 10 i prije četiri godine, no u međuvremenu je poskupio oko 17.000 kuna. Simpatičan mali auto vrlo je dobar u svim kategorijama osim po ponudi prostora. Nemoguće je da ona bude raskošna na samo 370 cm dužine.

Odgovori